به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، معامله‌گران طلا به مذاکرات سقف بدهی چشم دوخته‌اند. در نهایت، عواملی چون نرخ بهره، آمارهای اقتصادی، تورم و بدهی بر تقاضا و قیمت فلز گرانبها تأثیر‌گذار هستند.

بررسی قیمت طلا

قیمت طلا در روز دوشنبه (29 می، 8 خرداد) جلسه معاملاتی متفاوتی را تجربه می‌کند. این به دلیل توافقی است که اخیراً برای تعلیق موقت سقف بدهی ایالات متحده حاصل شده و ابهاماتی ایجاد کرده است. علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد نرخ‌های بهره بالاتر برای مدت طولانی تأثیر منفی بر تقاضای فلز گرانبها می‌گذارد. شایان ذکر است که بازار ایالات متحده امروز برای روز یادبود بسته است، بنابراین انتظار می‌رود فعالیت معاملاتی نسبتاً پایین باشد.

در ساعت 02:44 به وقت گرینویچ، طلا (XAU) در کانال 1944.72 دلار معامله شد که 4.115 دلار یا 0.21 درصد افزایش یافت. در روز جمعه، صندوق سهام SPDR (GLD) به 180.90 دلار رسید که 0.70 دلار یا 0.39 درصد افزایش داشت.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

طلا در سمت نزولی کانال 1956.30 دلار معامله می‌شود که سطح حمایت اولیه بوده و به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت، فلز زرد در موقعیت متزلزلی قرار دارد.

غلبه بر سطح 1956.30 دلار نشان دهنده شروع یک روند مخالف با ورود خریداران به بازار است. اگر این حرکت در کوتاه مدت شتاب کافی ایجاد کرد، به دنبال افزایش قیمت به نقطه پیوت در 2002.54 دلار باشید.

با این حال، یک حرکت پایدار زیر 1956.30 دلار می‌تواند فروش را به 1923.06 دلار افزایش دهد.

سطوح حمایتی طلا

حمایت اولیه طلا در کانال 1956.30 دلار قرار دارد که در صورتی که نتواند آن را حفظ کند، به سمت حمایت دوم و سوم در کانال 1923.06 و 1876.81 دلار حرکت خواهد کرد.

سطوح مقاومتی طلا

طلا با مانع اولیه 2035.78 روبه‌رو است که در صورتی که بتواند آن را پشت سر بگذارد به سمت مقاومت دوم در سطح 2082.03 و سپس مقاومت سوم در کانال 2115.26 حرکت خواهد کرد.

بازار طلا

توافق سقف بدهی، در انتظار تصویب کنگره

جو بایدن (رئیس جمهور ایالات متحده) و کوین مک کارتی (رئیس مجلس نمایندگان) در مورد تعلیق سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری تا اول ژانویه 2025 به توافق نهایی دست یافتند. این توافق اکنون قرار است برای رأی گیری به کنگره برسد.

در حالی که تنها چند روز تا نکول احتمالی دولت باقی مانده است، هر دو طرف در تلاش هستند تا آراء کافی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها را برای تصویب این مصوبه کسب کنند. هدف این توافق جلب حمایت سیاسی است، زیرا قانونگذاران برای جلوگیری از نکول مضر فدرال قبل از 5 ژوئن عجله دارند.

بایدن با ابراز رضایت از این توافق، تاکید کرد که این توافق از بدترین سناریوی پیش‌فرض اجتناب می‌کند. وی از کنگره خواست تا گرد هم آیند و توافق دو حزبی را به سرعت تصویب کنند.

این سازش شامل کاهش هزینه‌ها می‌شود که ممکن است توسط برخی قانون‌گذاران مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، بایدن و مک کارتی هر دو ابراز اطمینان کردند که این طرح موفق خواهد بود. روزهای آتی مشخص خواهند کرد که آیا واشنگتن می‌تواند بار دیگر از نکول جلوگیری کند یا اینکه اقتصاد جهانی با یک بحران بالقوه مواجه خواهد شد.

کاهش قیمت طلا با افزایش تورم و انتظار افزایش نرخ بهره

طلا

قیمت طلا در روز جمعه (26 می، 5 خرداد) به دلیل آمار تورم بالاتر از حد انتظار آمریکا به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر رسید. گزارش‌ها حاکی از رشد هزینه‌های مصرف کننده در ماه آوریل است که نشان دهنده چشم‌انداز اقتصادی قوی‌تر برای سه ماهه دوم است. این خبر به فشارهای تورمی کمک کرد و نگرانی‌هایی را در مورد احتمال افزایش طولانی مدت نرخ‌های بهره افزایش داد.

شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، یک معیار کلیدی برای تورم است و توسط فدرال رزرو نظارت می‌شود، پس از افزایش 4.2 درصدی در ماه مارس، در دوره 12 ماهه منتهی به آوریل، 4.4 درصد افزایش یافت. از سوی دیگر، آمار تورم غیرمنتظره بر بازار طلا تاثیر منفی گذاشت.

آخرین آمارهای ابزار فدواچ (FedWatch) حاکی از احتمال 64.2 درصدی افزایش 25 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ماه ژوئن است که انتظار می‌رود نرخ‌ها برای بقیه سال ثابت بماند. معامله‌گران منتظر یازدهمین افزایش متوالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن هستند. بازدهی 10 ساله خزانه‌داری و شاخص دلار نیز بالا باقی مانده است. با ادامه افزایش نرخ بهره، طلا به دلیل عدم بازدهی، برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری پیدا می‌کند.

خلاصه

توافقات مربوط به سقف بدهی ایالات متحده باعث عدم اطمینان در مورد قیمت طلا می‌شود.

نگرانی‌های افزایش نرخ بهره بر تقاضای طلا تأثیر منفی می‌گذارد.

بازار طلا تحت تاثیر آمار تورم و پیش بینی افزایش نرخ بهره.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array