به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه 26 اردیبهشت با کاهش ارزش دلار و در حالی که بازارها بر انتشار آمار تورم مصرف‌کننده آمریکا (که بر چشم‌انداز نرخ‌های بهره تاثیرگذار است) متمرکز شده‌اند، ثابت ماند. به نظر می‌رسد، کاهش ارزش دلار و افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پس از انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور مبنی بر افزایش قیمت تولیدکننده، از قیمت طلا حمایت کرده است.

هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 2358 دلار و 81 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.15 درصدی به 2363 دلار و 50 سنت رسیده است.

اظهارات «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم افزایش بیشتر نرخ بهره، خبر خوبی برای طلا بوده است.

بازارها اکنون کاملاً بر روی داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ماه آوریل متمرکز شده‌اند، به ویژه پس از آن که داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) که روز گذشته (سه شنبه 25 اردیبهشت) منتشر و باعث افزایش قیمت شد.

قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا بیش از حد انتظار در آوریل افزایش داشته که نتیجه بالا رفتن هزینه خدمات و کالاها بوده است. بدین ترتیب احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر کمرنگ‌تر می‌شود. ارزش دلار 0.2 درصد به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا کاهش یافته است. سود اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده است.

در حالی که اظهارات «پاول» مبنی بر این که سیاست پولی به اندازه کافی انقباضی بوده، به کاهش نگرانی‌های بازار در مورد نرخ های بالاتر کمک کرد. رئیس فدرال رزرو همچنین هشدار داد که بانک مرکزی باید اطمینان حاصل کند که تورم به هدف سالانه 2 درصد خواهد رسید. پاول همچنین گفت که انتظار دارد تورم در آمریکا در طول سال 2024 رو به کاهش باشد و فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از این بالا نخواهد برد.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس به بالاترین حد در دو سال گذشته رسید، زیرا چشم انداز کاهش عرضه و محرک‌های مالی بزرگترین واردکننده این فلز (چین) به کاهش نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف کمک کرد.

معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.6 درصد افزایش به 10145.0 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه در 5.0137 دلار در هر پوند ثابت ماند.

هر دو قرارداد در بالاترین سطح خود از آوریل 2022 قرار دارند، زیرا واردکننده اصلی این فلز (چین) اعلام کرد که انتشار گسترده اوراق قرضه به ارزش 1 تریلیون یوان (138 میلیارد دلار) را این هفته آغاز خواهد کرد.

معاملات آتی پلاتین با اندکی افزایش به 1065.85 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.2 درصد افزایش به 28.767 دلار در هر اونس رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array