به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا طی دو هفته گذشته رشد قابل توجهی داشتند، اما روز جمعه (7 آوریل، 18 فروردین) اندکی عقب نشینی کردند، به طوری که طلا در سطح حمایتی 2010 دلار قرار دارد. در جلسه معاملاتی امروز، ضعیف‌تر شدن دلار و کاهش بازدهی خزانه‌داری از قیمت طلا حمایت نکرد.

عقب نشینی دلار آمریکا ممکن است به زودی حمایت بیشتری از طلا، نقره و پلاتین ایجاد کند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

طلا

سطح 2050 دلار منطقه‌ای با فشار فروش قابل توجه بوده است و به همین دلیل فلز گرانبها مقداری از سقف فاصله گرفت. در صورت عقب نشینی، بازار به سمت سطح 2000 دلار حرکت می‌کند که از نظر روانی رقم مهم و قابل توجهی به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد در این سطح شاهد ورود خریداران به بازار باشیم. اما در صورت شروع روند نزولی، سطح 1975 دلار را پیش رو داریم.

بسیاری از معامله‌گران بر روی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت‌گذاری کرده‌اند، بنابراین و در این صورت با کاهش دلار ایالات متحده، صعود ادامه‌دار طلا منطقی‌تر به نظر می‌رسد. در حال حاضر سرمایه‌گذاران به فکر حفظ دارایی‌های خود هستند و این امر طلا را جذاب نموده است.

آنچه مسلم است خریداران کماکان در بازار طلا حضور دارند و اگر شاهد تقویت دلار آمریکا نباشیم، طلا کماکان در اوج خواهد ماند. اخیرا شاهد نوسانات زیادی حول سطح 2000 دلار بوده‌ایم، و همین باعث می‌شود که حتی در صورت کاهش قیمت طلا، خریداران با قدرت وارد بازار شده و مانع از کاهش بیشتر قیمت شوند.

طلا باید بالاتر از سطح 2000 دلار باقی بماند تا در کوتاه مدت فرصتی برای رشد صعودی داشته باشد. حرکت به بالای مقاومت 2025 دلار، طلا را به سمت سطح مقاومت بعدی در 2050 دلار سوق خواهد داد.

معاملات طلای آتی

طلا آتی

علیرغم اینکه آمار ضعیف اقتصادی ایالات متحده باعث نگرانی از رکود و کاهش رشد اقتصادی شده است، معاملات آتی طلا در روز پنج شنبه (7 آوریل، 17 فروردین) پیش از گزارش قابل توجه مشاغل در ایالات متحده کاهش یافت. با این حال، شمش در مسیر افزایش هفتگی باقی ماند. واکنش واقعی به آمارهای بازار کار ممکن است تا هفته آینده به دلیل تعطیلی آخر هفته بازار مشخص نشود.

در روز پنجشنبه، طلای آتی کومس (Comex) تحویل ژوئن به 2026.40 دلار رسید که 8.60 دلار یا 0.42درصد کاهش داشت، در حالی که صندوق سهام طلای ایالات متحده SPDR Gold (GLD) با کاهش 1.37 دلار یا 0.73 درصد به 186.46 دلار رسید.

کاهش قیمت طلا با وجود آمار ضعیف اقتصادی و نگرانی‌ رکود

با وجود موجی از آمار ضعیف اقتصادی، قیمت طلا همچنان روز پنجشنبه 17 فروردین (7 آوریل) کاهش یافت. گزارش اشتغال (ADP) نشان داد که کارفرمایان خصوصی ایالات متحده در ماه مارس کارگران بسیار کمتری را نسبت به آنچه انتظار می‌رفت استخدام کرده‌اند. این آمار نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو می‌تواند منجر به رکود شود.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه مارس به 240000 شغل افزایش یابد و نرخ بیکاری بدون تغییر در 3.6 درصد باقی بماند. جیمز بولارد (رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس) معتقد است که تا زمانی که بازار کار قوی است، فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره برای کاهش تورم ادامه دهد، در حالی که دیگران باور دارند که اگر گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، سیاست‌گذاران باید افزایش نرخ را متوقف کنند.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره به تلاش های خود برای رسیدن به بالاتر از سطح 25.00 دلار ادامه داد. در این مرحله، به نظر می‌رسد که نقره به کاتالیزورهای بیشتری نیاز دارد تا بالاتر از این سطح قرار گیرد. شاخص قدرت نسبی (RSI)، که در قلمرو بیش از حد خرید باقی می‌ماند، مشکل کلیدی برای گاوهای نقره‌ای است. در سطوح فعلی، نقره به هر گونه اخبار نزولی بسیار حساس است.

سطوح حمایتی نقره عبارتند از 24.65، 24.50 و 24

سطوح مقاومتی نقره عبارتند از 25 دلار و سپس 25.30 و 25.60 دلار

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین نزدیک به سطح 1000 دلار حمایت دریافت کرد و در حال حرکت به سمت سطوح بالاتر است. در این مرحله، معامله‌گران موفق شده‌اند نگرانی‌های مربوط به رکود را نادیده بگیرند و بر بازگشت اقتصاد چین تمرکز کنند. حمایت سطح 1000 دلار نشانه خوبی برای گاوها است. برای ادامه روند افزایشی، پلاتین باید به بالای مقاومت 1030 دلار صعود کند.

سطوح مقاومت بعدی عبارتند از 1050 و 1065 دلار و سطح حمایتی نیز عبارتند از 985 و 965 دلار.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع: fxempire , fxempire, fxempire

 

 

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array