به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در روز سه شنبه (20 تیر) به بالاترین حد در سه هفته اخیر رسید، زیرا دلار با 0.2 درصد کاهش به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر رسید. این تغییرات قیمتی در حالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تورم ایالات متحده هستند که می‌تواند تأثیر زیادی بر روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو داشته باشد.

هر اونس طلا تا ساعت 8:21 به وقت گرینوویچ با 0.6 درصد افزایش به 1935.99 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.6 درصد افزایش به 1941.60 دلار رسید.

«جیووانی استانوو» تحلیلگر UBS، گفت: میزان واکنش به آمار تورم ایالات متحده بستگی به نرخ کاهش آن دارد. تنها در صورتی آمار تورم به نفع قیمت طلا تمام می‌شود که نشان دهنده پایان چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشد.

مواقع عدم اطمینان اقتصادی یا مالی تقاضای طلا به عنوان یک دارایی امن افزایش می‌یابد، در حالی که نرخ‌های پایین‌تر بهره نیز جذابیت دارایی با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

«مت سیمپسون» کارشناس ارشد بازار، نیز گفت: دلار ضعیف‌تر از قیمت طلا حمایت می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد فدرال رزرو در حال پایان دادن به چرخه انقباض است. شاخص دلار به پایین‌ترین سطح خود از 11 می رسید و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

چندین مقام بانک مرکزی ایالات متحده روز دوشنبه (19 تیر) گفتند که فدرال رزرو برای کاهش تورم احتمالاً نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد داشت، اما پایان چرخه انقباض سیاست پولی فعلی آن در حال نزدیک شدن است. همچنین خریدهای مداوم طلا از بانک مرکزی احتمالاً به فلز زرد کمک می کند.

سرمایه‌گذاران 95 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه جاری میلادی تا محدوده 5.25 و 5.5 درصد افزایش دهد و بعد آن را در همین حد حفظ کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره اسپات با 0.4 درصد افزایش به 23.1961 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 930.40 دلار رسید، در حالی که پالادیوم 0.1 درصد کاهش یافت و به 1239.06 دلار رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: reuters

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array