به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف‌ایکس‌امپایر»، بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه (20 مرداد 1402) اندکی رشد کردند، به نظر می‌رسد که همچنان در محدوده کنونی شاهد سروصدای زیادی خواهیم بود. افزایش ارزش دلار آمریکا فشاری بر فلزات گرانبها وارد نکرد. طلا در نزدیکی سطح حمایت 1900 تا 1910 دلار معامله می‌شود زیرا گاوهای نر طلا، تقویت دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه‌داری را نادیده گرفتند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

طلا

بازار طلا در ساعات اولیه روز جمعه اندکی مثبت بود، زیرا ما همچنان در سطح قابل توجه 1950 دلار قرار داریم. بازار در حال حاضر بین میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در بالا و میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در پایین معامله می‌شود. این به طور معمول به این معنی است که شما شاهد نوسانات بسیار کمی خواهید بود، این موضوع به ویژه زمانی که در مورد بازار طلا صحبت می‌کنید صادق است.

مراقب همبستگی منفی دلار آمریکا و طلا باشید، زیرا دلار آمریکا بسیار نوسانی بوده است. البته فاکتورهای زیادی بر این بازار موثر است، و این‌طور نیست که همبستگی منفی همیشه عامل اصلی بوده باشد. در واقع، کل دهه 1980 شاهد دلار قوی و هم‌زمان طلای قوی بودیم. همان‌طور که گفته شد، اخیراً همبستگی بسیار منفی بوده است، بنابراین ارزش توجه را دارد.

اگر قرار باشد بازار به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه سقوط کند، این امکان وجود دارد که بازار واقعاً از هم بپاشد و روند کاملاً نزولی شود. این یعنی حرکت سریع از سطح 1900 دلار به کانال 1800 دلاری؛ در صورتی که طلا به زیر سطح 1900 دلار برسد، به سمت حمایت بعدی در 1860 تا 1870 دلار حرکت خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر بتوانیم از میانگین متحرک نمایی 50 روزه عبور کنیم، به احتمال زیاد در نهایت سطح 2000 دلار را آزمایش می‌کنیم. شکستن از سطح 2000 دلار امکان حرکت به سطح 2050 دلار و فراتر از آن را باز می‌کند.

در نهایت، این بازاری است که بسیار متلاطم و تا حدودی به طرفین بوده است؛ البته با یک شیب بسیار جزئی به سمت بالا. با این اوصاف، من فکر می‌کنم که بازار یک فرصت واقعی برای ادامه صعود در بلندمدت دارد، اما حرکت آسانی نخواهد بود. کسب سود در این بازار به صبر زیادی نیاز دارد، اگرچه به نظر می‌رسد، در حال حاضر در تلاش برای بازگشت به روند صعودی هستیم.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array