به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه آژانس رتبه‌بندی فیچ رتبه اعتباری ایالات متحده را کاهش داد، قیمت طلا روز چهارشنبه (11 مرداد) تقویت شد، اگرچه ارزش دلار مانع از افزایش بیشتر قیمت فلز زرد شد.

هر اونس طلا تا ساعت 10:26به وقت گرینویچ با 0.3 درصد افزایش به 1949.63 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.4 درصد افزایش به 1986.80 دلار رسید.

با نگاهی به رویدادهای اخیر در حوزه نوسانات ارز ایالات متحده، پس از آن که آژانس رتبه‌بندی فیچ، رتبه‌بندی دولت آمریکا را از AAA به +AA کاهش داد، بهای دلار دستخوش نوسان کاهشی شد. البته بنا به اظهار تحلیلگران گلدمن ساکس، این رتبه‌بندی اطلاعات مالی جدیدی را ارائه نکرده و در نتیجه، تأثیر مستقیم اندکی بر بازارهای مالی خواهد داشت، با این وجود طلا به عنوان یک دارایی امن شاهد تقاضای محدودی بود.

بازده اوراق قرضه 10 ساله معیار پس از کاهش رتبه فیچ، اندکی کاهش یافت، البته یک دلیل دیگر این موضوع را می‌توان به بازار طلای امن و بدون بهره نسبت داد.

آمارهای ارائه شده توسط فدرال رزرو در روز دوشنبه (9 مرداد) نشان داد که بانک‌های ایالات متحده برای سه ماهه سوم سال 2023، تقاضای وام ضعیف‌تر را از سوی کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در نظر گرفته‌اند. علاوه بر این، نگرانی پیرامون این مسأله در بازارها همچنان موج می‌زند که انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده به فدرال رزرو فضای کافی برای تداوم افزایش نرخ‌های بهره بدهد؛ پرواضح است که این تصور بر بهای طلا و سایر فلزات تأثیر می‌گذارد، چرا که این دارایی‌ها در نرخ‌های بهره بالاتر متضرر می‌شوند.

طلا روز سه‌شنبه (10 مرداد) 1 درصد افت کرد و به پایین‌ترین حد خود در سه هفته اخیر رسید، زیرا دلار پس از اینکه آمارها نشان داد تولید و ساخت و ساز ایالات متحده کاهش یافته و در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح در بیش از دو سال گذشته رسیده است، کاهشی شد.

تمرکز بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه (13 مرداد) برای ماه ژوئیه، می‌تواند کلیه بازارها اعم از طلا، دلار و بازدهی اوراق قرضه را دستخوش تغییرات نماید.

شایان توجه است که هر گونه نشانه‌ای از انعطاف‌پذیری در بازار کار به فدرال رزرو انگیزه بیشتری برای تداوم افزایش نرخ بهره می‌دهد که البته این امر حامل خبر بدی برای طلا است. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که حقوق و دستمزد در ماه جولای اندکی کاهش یابد و نسبتاً بالا بماند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار اقتصادی

منبع: reuters و investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array