به گزارش ایران دکونومی، اونس طلا در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 14:24 دقیقه روز دوشنبه (5 تیر)، در سطح قیمتی 1932.85 معامله می‌شود که حاکی از افزایش 0.5 درصدی یا 9 دلاری فلز زرد طی یک روز است. به نظر می‌رسد فاکتورهایی چون نگرانی از رکود اقتصادی و تنش سیاسی روسیه از یک سو و از سوی دیگر، کاهش شاخص دلار و همین طور کاهش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده دست به دست هم داده‌اند تا طلا را به جلو سوق دهند.

بررسی اجمالی قیمت طلا جهانی

قیمت طلا برای دومین روز متوالی در روز دوشنبه (5 تیر) توجه خریداران را به خود جلب نموده و در جلسه معاملاتی اروپا با یک سوگیری مثبت معامله می‌شود. در حال حاضر فلز گرانبها درست بالاتر از سطح 1930 دلار قرار دارد. البته این قیمت حول محدوده معاملاتی جمعه (2 تیر) و زیر نقطه شکست میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) قرار گرفته است.

نگرانی‌ مربوط به رکود اقتصاد جهانی و شورش گروه روسی موسوم به «واگنر» در آخر هفته، نگرانی‌ها را در مورد بی‌ثباتی سیاسی روسیه افزایش داد و تا حدودی از قیمت طلا به عنوان یک دارایی امن حمایت کرد. لازم به یادآوری است که روز شنبه (3تیر) پس از خروج گروه واگنر از شهر روستوف در جنوب روسیه که موجب توقف پیشروی سریع آنها در پایتخت شد، از درگیری بین مسکو و گروه واگنر جلوگیری شد. در کنار این موضوع، فروش بالای دلار آمریکا (USD) عامل دیگری است که به نفع طلا عمل کرده و بر قیمت فلز زرد اثر گذاشت.

دلار آمریکا پس از دو روز بهبود از پایین‌ترین سطح 11 می و در پی کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری، هفته جدید را با روندی ملایم‌تر آغاز کرد. با این حال، صحبت‌های فدرال رزرو مبنی بر اینکه ممکن است نرخ بهره تا پایان سال جاری همچنان به افزایش 50 واحدی نیاز داشته باشد، می‌تواند به سادگی روند نزول بازده اوراق قرضه ایالات متحده و دلار را محدود سازد.

از سوی دیگر، موضع تندروانه‌تر اتخاذ شده توسط بانک‌های مرکزی بزرگ جهانی ممکن است افزایش قیمت طلا را قبل از موضع‌گیری برای هر حرکت افزایشی در کوتاه‌مدت، محدود سازد. بنابراین اگر معامله‌گر بازار طلا هستید، جانب احتیاط را رعایت کنید.

معامله‌گران قبل از سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه (7 تیر) باید از هر گونه قیمت‌گذاری خودداری کنند. این هفته آمار کلان اقتصادی ایالات متحده، از جمله شاخص قیمت اصلی PCE (معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو) منتشر خواهد شد. این گزارش بر انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ تاثیر خواهد گذاشت و متعاقباً قیمت طلا را جهت‌دهی می‌کند.

منبع: fxstreet

آخرین اخبار اقتصادی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array