به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار طلا ابتدا در طول هفته معاملاتی افزایش و در نهایت کاهشی شد. به طوری که بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز جمعه (14 آوریل) به پایین‌ترین حد روند صعودی بازگشتنند. به نظر می‌رسد افزایش بازدهی خزانه‌داری و بازگشت دوباره دلار آمریکا به عنوان کاتالیزور نزولی قابل توجهی برای بازارهای طلا عمل کرد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار طلا

بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه (14 آوریل، 26 فروردین) کاهش یافتند تا به سمت پایین‌ترین حد روند صعودی که بالاتر از سطح مهم 2000 دلاری قرار دارد، کاهش یابند. به خاطر داشته باشید که سطح 2000 دلار به طور کلی توجه زیادی را به خود جلب کرده و بنابراین حمایت خوبی دریافت خواهد کرد.

اگر ما به پایین این سطح سقوط کنیم، امکان حرکت به سمت میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) که دقیقاً در سطح 1950 دلار است، وجود دارد. به طور معمول، وقتی کندلی به این بزرگی می‌بینید، حمایت ایجاد شده و شاهد جذب سرمایه‌گذاران به بازار خواهیم بود. با توجه به روند صعودی بی وقفه طلا، اندکی کاهش و اصلاح ضروری به نظر می‌رسد.

در روند صعودی، سطح 2050 دلار همچنان یک منطقه مهم و اثرگذار است، زیرا قبلاً شاهد مقاومت زیادی بوده و بنابراین برای شروع یک دوره نزولی باید این منطقه را به خوبی زیر نظر داشته باشیم. اگر بخواهیم از این سطح عبور کنیم، احتمالاً به سمت کانال 2100 دلار می‌رویم، که رقم بزرگ، گرد و روان‌شناختی قابل توجهی بوده و چندین بار آزمایش شده است.

در صورت شروع یک روند صعودی، طلا سقف‌های جدیدی را ثبت خواهد کرد. در حال حاضر، با کاهش کنونی نمی‌توان گفت که روند صعودی به اتمام رسیده است؛ چرا که طلا به عنوان یک دارایی امن و به جهت حفظ ثروت اهمیت بالایی یافته است. اگر طلا به زیر سطح 2000 دلار برسد، به سمت حمایت بعدی در 1980 دلار خواهد رفت. تست موفقیت آمیز حمایت در 1980 دلار، طلا را به سمت سطح حمایت بعدی در 1960 دلار سوق خواهد داد.

پیش بینی طلا با تحلیل تکنیکال

پس از شروع یک روند جدید، طلا به پایین‌ترین سطح سه روزه خود یعنی 1992 کاهش یافت. با این وجود، روند صعودی دست نخورده باقی مانده و طلا در مسیر رسیدن به اوج‌های جدید باقی می‌ماند. اگر طلا بالاتر از خطوط حمایت و مشخص شده نمودار باقی بماند، در کوتاه مدت شانس صعود خواهد داشت.

متحرک نمایی 21 روزه و خطوط روند می توانند از طلا در هنگام ضعف پشتیبانی کنند

پیش بینی طلا

نشانگر روند اولیه همان‌طور که در نمودار نشان داده شده است، میانگین متحرک نمایی 21 روزه (21EMA)، به رنگ نارنجی است. تا زمانی که طلا این حمایت را حفظ کند، روند صعودی فعلی این شانس را دارد که قبل از اصلاح ادامه یابد. همچنین می‌توان خطوط روندی را که از پایین شکل‌گیری الگو (مثلث کوچک) بالا می‌آیند مشاهده کرد. اگر قیمت بالاتر از خطوط باقی بماند، شانس ادامه روند صعودی باقی می‌ماند. در صورتی که طلا زیر این خط قوی حمایتی قرار گیرد، عقب نشینی خواهد کرد و با افت بیشتر زیر خط متحرک نمایی 21 روزه قرار می‌گیرد که یک روند نزولی کوتاه مدت را نشان می‌دهد.

روند صعودی قیمت را می توان به راحتی در نمودار 4 ساعته مشاهده کرد

اصلاح قیمت از آخرین مرحله اصلاحی فیبوناچی سطح 78.6 درصد را می‌توان مشاهده نمود. این روند در الگوی چهار ساعته به طور کامل مشخص است. همچنین می‌توان به وضوح الگوی نوسان صعودی و همین طور نزولی نیمه دوم مارس به بعد را به خوبی دید. این یک ساختار روند صعودی است و تا زمانی که الگوی روند صعودی حفظ شود، قیمت‌های بالاتر را برای طلا نشان می‌دهد. ساختار روند صعودی می‌تواند زمان تغییر حرکت و روند را به ما بگوید.

تغییر روند قیمت با افت به زیر سطح 1982

افت به زیر آخرین نوسان در حدود 1982 بخشی از ساختار روند صعودی است. اگر به سمت پایین شکسته شود، یکپارچگی الگو تغییر می‌کند، زیرا دیگر سری نوسان بالاتر وجود ندارد. این لزوماً به این معنی نیست که طلا کاهش می‌یابد، بلکه تغییری است که می‌تواند با الگوی جدیدی از روند یا تثبیت دنبال شود، البته اگر اصلاح عمیق‌تر نباشد.

تحلیل تکنیکال نقره

نمودار نقره

نقره در بحبوحه افزایش سود به سمت سطح 25.30 دلار عقب نشینی کرد. رالی اخیر قوی بود. معامله‌گران می‌خواستند قبل از تعطیلات آخر هفته مقداری سود کسب کنند. اگر نقره به زیر سطح حمایت 25.30 دلار برسد، به سمت سطح حمایت بعدی در 25.00 دلار خواهد رفت. حرکت به زیر این سطح راه را برای آزمایش حمایت 24.65 دلار باز خواهد کرد. در صورت شروع روند صعودی، کانال های صعودی به ترتیب عبارتند از سطح 25.60، 25.80 و کانال 26 دلار.

تحلیل تکنیکال پلاتین

نمودار پلاتین

پلاتین در بحبوحه عقب نشینی گسترده بازار فلزات گرانبها، که با افزایش ارزش دلار آمریکا آغاز شد، به زیر سطح 1050 دلار رسید. نزدیکترین سطح حمایتی پلاتین 1030 دلار است. اگر پلاتین به زیر این سطح کاهش یابد، به سمت حمایت 1000 دلاری حرکت می‌کند. در روند صعودی، پلاتین باید به بالای سطح 1050 دلار برگردد تا در کوتاه مدت فرصتی برای افزایش شتاب صعودی داشته باشد.

سطوح حمایتی پلاتین؛ 1030، 1000 و 985

سطوح مقاومتی پلاتین؛ 1050، 1065، 1080

نکات کلیدی

طلا در بحبوحه افزایش سود به سمت سطح مهم 2000 دلار حرکت کرد.

نقره به سمت سطح حمایتی 25.30 دلار عقب‌نشینی کرد.

پلاتین به زیر سطح 1050 دلار رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع:  fxempire ، fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array