به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در آستانه انتشار آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) محتاطانه عمل می‌کند. به نظر می‌رسد سرمایه گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتری از سوی فدرال رزرو در مورد سیاست نرخ بهره هستند.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل و بررسی قیمت طلا 22 اسفند

با واکنش معامله‌گران به گزارش‌های تورم آمریکا که فراتر از انتظارات تحلیلگران بود، طلا کاهش یافت. ممکن است فدرال رزرو مجبور شود برای مبارزه با تورم که برای طلا و سایر فلزات گرانبها نزولی است، رفتار هاوکیش نشان دهد.

از نقطه نظر تکنیکال، فلز گرانبها پس از یک رالی قوی نیاز به عقب نشینی داشت. شاخص قدرت نسبی (RSI) همچنان در ناحیه خرید بیش از حد خرید باقی مانده، بنابراین فلز زرد احتمالاً در معرض آزمون حمایت محدوده 2140 تا 2150 دلار قرار خواهد گرفت.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا قرار است امروز (22 اسفند) منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود این شاخص 0.4 درصد افزایش ماهانه و 3.1 درصد افزایش سالانه داشته باشد. تخمین زده می‌شود تورم اصلی آمریکا افزایش 0.3 درصدی را تجربه نماید.
سایر اطلاعات اقتصادی آمریکا از جمله خرده‌فروشی، شاخص قیمت تولیدکننده و تقاضا برای بیمه بیکاری نیز در روز پنجشنبه (24 اسفند) منتشر خواهد شد.

معامله گران بازار طلا، 70 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره اولین بار در ماه ژوئن 2024 و به میزان 25 واحد کاهش یابد.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تقاضا برای آن را بالا می‌برد.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل و بررسی قیمت نقره 22 اسفند

با کاهش نسبت طلا به نقره به بالای سطح 89، نقره کاهش یافت. از نقطه نظر کلی، نقره نتوانست بالاتر از مقاومت 24.40 تا 24.60 دلار قرار بگیرد.

اگر نقره به زیر سطح 24.00 دلار بازگردد، به سمت نزدیکترین حمایت در کانال 23.40 تا 23.60 دلار خواهد رفت.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین 22 اسفند

پلاتین در بحبوحه عقب نشینی گسترده در بازارهای فلزات گرانبها جایگاه خود را از دست داد.

اگر پلاتین به زیر میانگین متحرک 50 روزه (50 MA) در 906 دلار کاهش یابد، به سمت حمایت محدوده 880 تا 890 دلار حرکت خواهد کرد.

نکات کلیدی

طلا از سطح مهم روانی 2200 دلار فاصله گرفت.
با بازگشت نسبت طلا به نقره به بالای 89، نقره کاهش یافت.
پلاتین پس از تلاش ناموفق برای ثابت ماندن بالاتر از مقاومت در 925 تا 935 دلار عقب نشینی کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array