به گزارش ایران دکونومی، حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» سخنگوی هیات رئیسه مجلس به ادعای «محمد قسیم عثمانی» نماینده مردم بوکان در مجلس مبنی بر اینکه هیئت رئیسه مجلس طرح وی برای رفع فیلترینگ را وتو کرده و در دستورکار قرار نمی‌دهد، واکنش نشان داده و بیان کرد: سوال و موضوع مهم این است که مگر فیلترینگ از سوی مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده که مجلس رفع فیلترینگ کند؟ فیلترینگ در زمان حسن روحانی و از سوی شورای عالی فضای مجازی اتفاق افتاد؛ بر این اساس، فیلترینگ با مصوبه مجلس شورای اسلامی نبوده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در حال حاضر یک بحث حقوقی مطرح است مبنی بر اینکه با توجه به این موضوع که شورای عالی فضای مجازی زیر نظر رئیس جمهور تصمیمی را در این زمینه گرفته و این موضوع در حوزه اجرا بوده است، در این شرایط آیا مجلس می‌تواند به این حوزه ورود کند یا خیر.

وی با تاکید براینکه مباحث کارشناسی و حقوقی را نباید با جار و جنجال پیش برد، افزود: از سوی دیگر، یک بحث حقوقی و کارشناسی این است که با توجه به آنکه مراسم تنفیذ و تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور هفته آینده برگزار می‌شود، این موضوع از سوی رئیس جمهور و در شورای عالی فضای مجازی دنبال شود و شورای عالی فضای مجازی در این موضوع تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به خبرنگار مهر گفت: از سوی دیگر، بررسی طرح در مجلس یکسری ساز و کار دارد و نمایندگان باید مطابق با آن پیش بروند؛ برای مثال یک طرحی که از سوی نمایندگان مجلس ارائه می‌شود، نباید برخلاف اصل ۷۵ قانون اساسی باشد و بار مالی داشته باشد و مواردی از این دست باید در طرح‌های مجلس مورد توجه قرار گیرد.

به گفته «سلیمی»، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه در کارهای نمایندگان مانع تراشی ایجاد نکرده و نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس سوگند یاد کرده که به آئین‌نامه داخلی عمل کند و ما بر اساس قانون و آئین‌نامه داخلی عمل می‌کنیم؛ بر این اساس طرح‌هایی که بار مالی داشته باشند یا آنکه ایرادات فنی و حقوقی داشته باشند قابلیت طرح در مجلس ندارد.

وی خاطرنشان کرد که هیئت رئیسه مجلس بر اساس سوگندی که یاد کرده، مو به مو به آئین‌نامه داخلی مجلس عمل می‌کند، و افزود: درباره طرح مربوط به رفع فیلترینگ ایراد حقوقی وارد شده است و درباره اینکه آیا مجلس می‌تواند به این موضوع ورود کند یا خیر دو نظریه وجود دارد که این موضوع در حال بررسی است و اگر مشکل حقوقی نداشته باشد، هیچ نفعی برای هیئت رئیسه مجلس وجود ندارد که طرح نماینده مردم را متوقف کند یا نگه دارد و این کار هیچ ضرورتی هم ندارد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array