به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل هویت بصری برند اندروید با طراحی مجدد لوگوی آن به‌صورت سه‌بعدی آپدیت کرده است.
علاوه‌بر تغییرات باگ‌دروید سبز رنگ و خارج شدن آن از حالت تخت و دو بعدی، نوشتار اسم این سیستم‌عامل نیز از این به بعد با حرف A بزرگ به‌صورت Android نوشته خواهد شد و این کلمه دیگر مانند گذشته با حروف کوچک به‌صورت android نخواهد بود. حروف N و R کاملاً گِرد شده‌اند و یادآور طراحی‌های آینده‌نگرانه سال 2088 و 2014 کمپانی گوگل هستند.

به گفته کمپانی گوگل، طراحی مجدد نوشتار و فونت اندروید براساس سیستم طراحی Material Design (ساخته شده توسط همین کمپانی در سال 2014) است تا به‌صورت کلی با نوشتار اسم Google هماهنگی و هم‌خوانی داشته باشد.
پیش‌بینی می‌شود آپدیت‌های اعمال شده در لوگو و نوشتار و هویت بصری در جدیدترین آپدیت پیش‌روی این سیستم‌عامل مشاهده شود.

سیستم عامل اندروید
هویت بصری جدید اندروید در سمت راست و هویت بصری قدیمی در سمت چپ

اندروید، با ظاهر و ساختار جدید

البته این ری‌برند و طراحی مجدد به بزرگی و تأثیرگذاری آپدیت سال 2019 نیست. در آن سال گوگل تصمیم گرفت برای همیشه از نام‌گذاری آپدیت‌های جدید این سیستم‌عامل به اسم دسرها و شیرینی‌های مختلف (مانند اندروید کیت‌کت/ آبنبات/نوقا) دست کشیده و عددها را جایگزین آن کند.

در آن زمان گوگل اعلام کرده بود که اکوسیستم اندروید شامل بیش از 2.5 میلیارد دستگاه هوشمند در سراسر جهان است. اعلامیه امروز این عدد را به 3 میلیارد دلار آپدیت کرده؛ در نتیجه رشد کاربران در 4 سال گذشته نسبت به قبل آنچنان چشمگیر نبوده است.

اندروید

جیسون فورنیر، مدیر بخش مدیریت برند مصرف‌کنندگان این سیستم‌عامل اعتقاد دارد نحوه نمایش هویت بصری اندروید ویژگی‌های اصلی آن را منعکس می‌کند. او در این باره گفته است:” ما در گوگل باور داریم که سیستم این برند و نحوه نمایش بصری آن در جهان، باید منعکس‌کننده ویژگی‌های اصلی آن مانند متن‌باز بودن و فراگیر بودن باشد. ما آپدیت هویت بصری جدید این سیستم‌عامل را به این امید با شما به‌اشتراک می‌گذاریم تا نماینده بهتری برای جامعه اندرویدی ما باشد.”

کمپانی گوگل قصد دارد باگ‌دروید این سیستم‌عامل را به نسخه آواتار سه‌بعدی آپدیت کرده و آن را به‌عنوان نمادی از “زندگی دیجیتال و محیط اطراف در دنیای واقعی” جایگذاری کند.

این کمپانی اعلام کرده که این تغییرات ظاهری و بصری لوگو و نوشتار جدید این سیستم‌عامل در ماه‌های پیش‌روی سال میلادی جاری در دستگاه‌های هوشمند پدیدار خواهند شد.
این کمپانی قرار است در روز 4 اکتبر (12 مهر) رویدادی برای معرفی سری 8 گوشی‌های هوشمند پیکسل برگزار کند. انتظار می‌رود که اولین حضور رسمی اندروید سه‌بعدی با ظاهر جدید در این مراسم باشد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array