به گزارش ایران دکونومی، قیمت بیت‌کوین (BTC) در آستانه تغییر روند قابل توجهی در نمودارهای هفتگی و ماهانه خود قرار دارد. در این دو بازه زمانی، قیمت بالای ۶۵ هزار دلار، بالاترین سطح را ثبت کرده و روند اوج‌های پایین‌تر قیمت بیت‌کوین در شش ماه گذشته را شکسته است.

با صعود بیت‌کوین به بالای ۶۶ هزار دلار و مجموعه جدیدی از کاتالیزورها، معامله‌گران امیدوارند که قیمت این رمزارز آماده افزایش به مرحله بعدی صعود باشد. کاهش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده نیز موجب کاهش بازدهی در سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری شده و انگیزه‌ای برای جستجوی بازدهی در بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

از لحاظ فنی، بیت‌کوین سه سطح روزانه بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را مدیریت کرده و قیمت بالاتر از خط روند نزولی ۱۹۶ روزه معامله می‌شود. البته، ممکن است کاهش قیمت به میانگین متحرک ۲۰ روزه در ۶۲ هزار دلار در هفته آینده غیرعادی نباشد.

در حال حاضر، مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال به ۲.۲۷ تریلیون دلار رسیده است که نسبت به روز قبل ۱.۶۴ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، ۵۶.۱۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۶ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۰.۷۶ میلیارد دلار رسیده که ۲۴.۶۴ درصد افزایش داشته است. از این مقدار، ۳.۹۷ میلیارد دلار مربوط به امور مالی غیرمتمرکز است که ۶.۵۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. همچنین، حجم تمام سکه‌های پایدار ۵۴.۰۸ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۸:۲۸ دقیقه به وقت شرقی)

رتبهارز دیجیتالقیمتتغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشتهتغییرات قیمتی یک هفته اخیر
۱بیت‌کوین۶۴,۴۵۸.۹۶ دلار۱.۹۱% کاهش۰.۸۱% افزایش
۲اتریوم۲,۶۲۸.۰۹ دلار۱.۵۱% کاهش۱.۴۰% کاهش
۳تتر۰.۹۹۹۹ دلار۰.۰۱% کاهش۰.۰۲% کاهش
۴بایننس کوین۵۷۶.۶۹ دلار۳.۶۶% کاهش۲.۸۴% کاهش
۵سولانا۱۵۵.۷۴ دلار۱.۰۲% کاهش۵.۹۶% افزایش
۶ریپل۰.۶۴۸ دلار۵.۶۷% افزایش۹.۵۹% افزایش
۷یو اس دی کوین۰.۹۹۹۹ دلار۰.۰۰% افزایش۰.۰۳% کاهش
۸دوج کوین۰.۱۲۲۱ دلار۵.۵۲% کاهش۱۳.۳۴% افزایش
۹تون کوین۵.۷۸ دلار۰.۸۲% کاهش۲.۴۸% افزایش
۱۰کاردانو۰.۳۸۸۹ دلار۲.۶۲% کاهش۹.۵۰% افزایش

با توجه به این تحولات، بازار ارزهای دیجیتال همچنان در حال تغییر و تحول است و معامله‌گران به دقت روندها را زیر نظر دارند.

منبع : ایسنا

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array