به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و احتمال گسترش درگیری به سایر بخش‌های خاورمیانه، احتمال اختلال در عرضه نفت خام به بازارهای جهانی افزایش یافته و به این ترتیب قیمت‌ها یک رشد 3 درصدی را تجربه کردند.

در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 10:41دقیقه روز شنبه (6 آبان 1402)، هر بشکه نفت خام برنت در کانال 90 دلار و 44 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد که نسبت به روز گذشته (5 آبان) رشد 2.3 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز در محدوده 85 دلار و 16 سنت داد و ستد می‌شود. در حال حاضر، همان طور که مشاهده می‌شود اختلاف قیمت نفت برنت و نفت WTI به بالاترین حد از مارس گذشته رسیده و جذابیت نفت وست تگزاس را برای شرکت‌های انرژی بالا برده است.

با تشدید تنش‌ها در نوار غزه و توقف ارسال کمک‌های بشردوستانه به این مناطق، احتمال گسترش درگیری افزایش یافته است. در حالی که این تنش‌ها مستقیماً بر عرضه نفت تأثیری نداشته (هیچ یک از طرفین درگیری از تولید و عرضه کنندگان بزرگ نفت نیستند)، معامله‌گران احتمال ورود بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان به درگیری و اختلالات عرضه را در بازارها قیمت‌گذاری کرده‌اند.

تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی کرده‌اند که تنش‌ها هنوز به طور مستقیم بازار نفت را دستخوش نوسانات عظیم نکرده است. آنها کماکان بر این باورند که نفت برنت در اوایل سال 2024، به رنج قیمتی 95 دلار در هر بشکه خواهد رسید و این در صورتی است که صادرات نفت ایران ادامه پیدا کند. در غیر این صورت، کاهش صادرات نفت ایران، می‌تواند این رقم را تا 5 درصد افزایش دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array