به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال Gate.io به دنبال برنامه‌ریزی دولت محلی 50 میلیون دلار هنگ کنگ (6.4 میلیون دلار) به وب 3 تحت بودجه 2023-2024 این شهر، در حال آماده شدن برای حضور در هنگ کنگ است.

گیت گروپ (Gate Group) در 22 فوریه (3 اسفند) اعلام کرد که برای مجوز رمزارزی در هنگ کنگ درخواست خواهد کرد که به آن اجازه می‌دهد تا “Gate HK” را راه‌اندازی کند. شرکت محلی این شرکت، سرویس مالی هیپو (Hippo Financial Services)، در آگوست 2022 (مرداد 1401) مجوزی را برای ارائه خدمات نگهداری دارایی‌های مجازی به دست آورد.

این در حالی است که وزیر مالی هنگ کنگ، پل چان (Paul Chan)، بودجه مربوط به Web3 و ایجاد یک کارگروه رمزارزی را در یک سخنرانی بودجه در 22 فوریه اعلام کرد.

وی افزود Web3 دارای “پتانسیل عظیم” است و منطقه اداری ویژه چین باید با “توسعه مستمر” خود همگام باشد.

“ما باید با زمان پیش برویم و از این فرصت طلایی برای پیشروی در توسعه نوآوری استفاده کنیم.”

چان بیان کرد که این بودجه برای تسریع “توسعه اکوسیستم وب 3″ از طریق سازماندهی سمینارهای بین‌المللی، ترویج همکاریهای تجاری و ترتیب دادن کارگاه‌های آموزشی برای جوانان” اختصاص می‌یابد.

او خاطرنشان کرد که تعداد زیادی از شرکت‌ها در حال بررسی راه‌اندازی فروشگاه در شهر به دلیل قوانین ارزهای دیجیتال دولت هستند. مؤسس گروه گیت، دکتر هان لین (Dr. Han Lin)، هنگ کنگ را به دلیل «رژیم نظارتی پیشرو در صنعت»، «یک بازار استراتژیک جهانی» و «هاب» نامید.

در مورد هنگ کنگ بسیار هیجان زده هستم. با دریافت مجوز TCSP در هنگ کنگ، گروه گیت همچنین در حال آماده‌سازی برای مجوز کریپتو و تنظیم دقیق Gate HK، موجودیت جدیدی است که برای خدمت به بازار رو به رشد کریپتو هنگ کنگ طراحی شده است.

— لین هان (@han_gate) 21 فوریه 2023

هنگ کنگ برنامه‌های خود را در 20 فوریه (1 اسفند) با یک رژیم مجوز جدید و پیشنهادی برای اجازه دادن به معامله‌گران خرد به پلتفرم‌های رمزارزی دارای مجوز به اشتراک گذاشت.

با توجه به هجوم علاقه‌های تجاری، چان گفت که «یک کارگروه» در زمینه توسعه دارایی‌های مجازی متشکل از اعضای قانونگذاران مالی، فعالان بازار و دفتر سیاست‌گذاری مربوطه ایجاد و رهبری خواهد کرد.

به گفته چان، این کارگروه “توصیه‌هایی در مورد توسعه پایدار و مسئولانه این بخش ارائه خواهد کرد.”

هنگ کنگ تلاش خود را برای به دست آوردن موقعیت به عنوان یک هاب رمزارزی جهانی در ماه اکتبر(مهر 1401) با راه‌اندازی چارچوب‌های سیاست دوستدار رمزارزی برای قانون‌گذاری صنعت در شهر آغاز کرد.

علیرغم اینکه این شهر منطقه‌ای از چین است، موقعیت ویژه این شهر اجازه می‌دهد تا قوانین و حکومت خود را داشته باشد. به نظر می‌رسد که فشارهای رمزارزی هنگ کنگ در تضاد با ممنوعیت کریپتو چین باشد، اما گزارش شده است که مقامات پکن بی سر و صدا از جاه طلبی‌های ارزهای دیجیتال منطقه حمایت می‌کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array