به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال هات بیت (Hotbit) اعلام کرده است که از امروز (22 می مصادف با 1 خرداد) فعالیت خود را متوقف خواهد کرد. این صرافی از کاربران خود خواسته است تا قبل از ساعت 4:00 صبح به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC) روز 21 ژوئن (31 خرداد)، کلیه وجوه خود را از این صرافی برداشت کنند.

این صرافی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از بازجویی از یکی از اعضای سابق تیم مدیریتی آن در آگوست 2022 (مرداد 1401)، شرایط عملیاتی آن رو به وخامت گذاشته است. به گفته این صرافی، این بررسی‌ها موجب شد این شرکت مجبور شود تا هفته‌ها تجارت خود را متوقف کند.

علاوه بر این، هات بیت (Hotbit) از حوادث مختلفی در فضای رمزارزها مانند سقوط سنگین صرافی اف تی ایکس (FTX) و بحران‌های بانکی متعددی که منجر به دیپگ شدن یو اس دی کوین (USDC) شد، نام برده است که به‌نوبه‌خود، به‌وخامت اوضاع و بدترشدن شرایط نقدینگی آن افزوده‌اند. هات بیت (Hotbit) اذعان داشته است که این حوادث منجر به خروج مستمر سرمایه از صرافی‌های متمرکز شده است.

هات بیت

تیم هات بیت معتقد است مدیریت صرافی‌های متمرکز روزبه‌روز به امری دشوارتر تبدیل می‌شود و “بعید است” که بتوانند برای مدتی طولانی دوام بیاورند. به عقیده این صرافی تنها گزینه برای بقا، غیرمتمرکزتر شدن یا پذیرش مقررات است.

این صرافی حملات سایبری مکرر و اسکپلویت نقاط ضعف این پروژه توسط خرابکاران را به عنوان یکی از دلایل سقوط خود برشمرده است. با اعلام این خبر، تعدادی از اعضای جامعه اعلام کرده‌اند که قادر به برداشت وجوه خود از این صرافی نیستند. یکی از کاربران دراین مورد نوشت:

«وقتی گزینه برداشت غیرفعال شده است چگونه باید سرمایه خود را برداشت کنیم؟ لطفا امکان برداشت را فراهم کنید تا بتوانیم دارایی‌های خود را خارج کنیم.»

— laith (@laith2762) ؛ 22 می 2023

برخی نیز درباره لینک‌های فیشینگی که وانمود می‌کنند به صفحه رسمی صرافی هات بیت (Hotbit) در گوگل مرتبط هستند، به اعضای جامعه هشدار دادند.

در حالی که هات بیت (Hotbit) در آستانه سقوط قرار گرفته است، صرافی‌های دیگر با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و برخی کمپین‌هایی را نیز برای رفع مشکلات در صنعت کریپتو راه‌اندازی می‌کنند. صرافی رمزارزی کوین بیس اخیراً کمپینی را برای “به‌روز‌رسانی سیستم” خود منتشر کرده است. اوکی اکس (OKX) گام خود را فراتر گذاشته و اعلام کرده است که قصد دارد کدهای سیستم خود را به طور کامل “بازنویسی” کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array