به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم غیرمتمرکز مونوسوآپ (MonoSwap)، روز گذشته اعلام کرد که مورد حمله مخربی قرار گرفته است. این صرافی غیرمتمرکز به کاربران خود هشدار داد که در حال حاضر از اضافه کردن سرمایه به این پلتفرم خودداری کنند. در این اطلاعیه، مونوسوآپ (MonoSwap) هشدار داده است که کاربران فوراً وجوه خود را از این پلتفرم برداشت کنند تا از این طریق دامنه ضرر احتمالی را کاهش دهد.

به گفته این پلتفرم، روز 23 جولای (2 مرداد)، یکی از توسعه دهندگان آن به طور تصادفی یک برنامه فیشینگ مخرب را نصب کرده و توسط کلاهبردارانی که خود را سرمایه گذاران خطرپذیر معرفی کرده بودند، فریب خورده است.

کلاهبرداران موفق شدند نرم‌افزارهای مخربی را روی رایانه شخصی این توسعه‌دهنده نصب کنند و اینگونه به تمام کیف پول‌ها و قراردادهای این پلتفرم دسترسی پیدا کردند. این کار به هکرها اجازه داد تا بیشتر نقدینگی موجود در این پلتفرم را برداشت کنند.

مونوسوآپ گفته است که همچنان در حال بررسی این حادثه است و تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکل خواهد کرد.

مونوسوآپ هک شد

افزایش حملات هکری در بازار کریپتو

روز 11 جولای (21 تیر)، بابی اونگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل کوین گکو (CoinGecko)، به جامعه کریپتو هشدار داد که موارد هک در بازار در حال افزایش است. اونگ معتقد است افزایش ناگهانی حملات به دلیل فروش کسب و کار مربوط به حوزه دامین گوگل به شرکت Squarespace است. به گفته او مهاجرت اجباری دامنه‌ها، احراز هویت دو عاملی امنیتی را حذف و یک آسیب پذیری امنیتی بزرگ ایجاد کرده است و هکرها اکنون از این نقص سوء استفاده می‌کنند.

گفتنی است که از زمانی که اونگ این هشدار را داد، علاوه حمله اخیر مونوسوآپ، چندین مورد هک و اکسپلویت شدید در این بازار رخ داده است. در همین حال، زش اکس بی تی (ZackXBT)، کارآگاه معروف بلاکچین نیز  اخیراً زنگ خطری را در مورد وب سایت Compound Finance به صدا درآورده است. ظاهراً این وب سایت نیز کاربران را به صفحه فیشینگ هدایت می‌کرده است.  

از سوی دیگر، روز 18 جولای (28 تیر)، صرافی محبوب ارزهای دیجیتال هندی WazirX هک شد و 235 میلیون دلار از این پلتفرم توسط هکرهایی که گمان می‌رود با گروه هکری لازاروس کره شمالی مرتبط باشند، به سرقت رفت.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array