به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت استمپ (Bitstamp)، یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهان، با جاه‌طلبی‌های توسعه جهانی خود به جلو حرکت می‌کند و بنا بر گزارش‌ها در تلاش برای جمع‌آوری سرمایه‌های جدید برای مقیاس‌بندی عملیات است.

بلومبرگ در 7 آگوست (16 مرداد) گزارش داد که صرافی رمزارز بیت استمپ فرآیند جذب سرمایه را در اواخر ژوئن (اوایل تیر) آغاز کرد و هلدینگ دیجیتالی گلکسی متعلق به مایکل نووگراتز (Michael Novogratz) به عنوان مشاور عمل کرد.

این شرکت قصد دارد از سرمایه جذب شده برای راه اندازی معاملات مشتقه در اروپا در سال 2024 (1403) و گسترش چندین بازار خدماتی خود در آسیا استفاده کند. این گزارش خاطرنشان می‌کند که بیت استمپ همچنین به دنبال افزایش خدمات خود در بریتانیا است.

مدیر عامل جهانی بیت استمپ، ژان باپتیست گرافتیو (Jean-Baptiste Graftieaux) گفته است که این شرکت در حال حاضر به طور انحصاری بر جمع آوری پول برای گسترش خدمات به مشتریان خرد و سازمانی ارزهای دیجیتال متمرکز است.

این صرافی رمزارز بلافاصله به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این خبر چند ماه پس از آن منتشر شد که شرکت بزرگ بلاکچین ریپل، سهام اقلیت بیت استمپ را در سه ماهه اول سال 2023 به دست آورد. گلکسی نووگراتز همچنین به عنوان مشاور در این معامله عمل کرد که در اواخر ماه می (اوایل خرداد) به طور عمومی اعلام شد.

صرافی

آخرین تلاش‌های بیت استمپ برای گسترش کسب‌وکارش مطابق با برنامه‌های توسعه جهانی آن است که در سال 2018 (1397) زمانی که شرکت توسط NXMH تحت حمایت NXC کره جنوبی خریداری شد، اعلام شد.

در آن زمان، بنیانگذار بیت استمپ، نیچ کودریک (Nejc Kodrič)، ادعا کرد که او و یکی دیگر از بنیان‌گذاران بیت استمپ، دامیجان مرلک (Damijan Merlak)، به دنبال فروش و سرمایه‌گذاری نبودند، زیرا نیازی به افزایش سرمایه نداشتند. با این حال، کودریچ همچنان از این فرصت استفاده کرد تا بیشتر سهام بیت استمپ خود را نقد کند، در حالی که 10 درصد را حفظ کرد و مدیرعامل باقی ماند.

بیت استمپ مستقر در لوکزامبورگ که در سال 2011 (1390) در اسلوونی تأسیس شد؛ زمانی محل اصلی تجارت بیت کوین بود و به عنوان گزینه‌ای برای صرافی غالب بیت کوین Mt.Gox عمل می‌کرد. براساس داده‌های کوین گکو (CoinGecko) بیت استمپ با حدود 127 میلیون دلار حجم معاملات در یک دوره 24 ساعته، اکنون یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی جهان می‌باشد.

این خبر یک روز قبل از اعلام برخی محدودیت‌های معامله بر روی پلتفرم خود در ایالات متحده منتشر شد. بیت استمپ در 29 آگوست (7 شهریور) معاملات توکن‌هایی مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity )، دسنترالند (Decentraland)، چیلیز (Chiliz) پالیگان و نیر پروتکل (NEAR Protocol)، سند باکس (The Sandbox) و سولانا را متوقف خواهد کرد. این شرکت به تحولات اخیر بازار اشاره کرد و افزود که نگهداری و برداشت توکن‌ها بی‌تأثیر خواهد بود.

در ماه ژوئن (خرداد)، بازوی بیت استمپ در بریتانیا به فهرست شرکت‌های ثبت‌شده تحت اداره رفتار مالی این کشور پیوست.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array