به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اطلاعیه روز جمعه صرافی ارزهای دیجیتال بیت‌رکس (Bittrex)، این پلتفرم معاملات رمزارزی از روز 30 آوریل (10 اردیبهشت) به کار خود در ایالات متحده پایان خواهد داد. ریچی لای (Ritchie Lai)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل بیت‌رکس (Bittrex) اظهار داشت که پس از 9 سال فعالیت، محیط سخت نظارتی و اقتصادی فعلی حاکم بر ایالات متحده، ادامه فعالیت این صرافی در این کشور را به لحاظ اقتصادی غیرممکن ساخته است.

ریچی لای الزامات نظارتی نامشخصی که بدون بحث یا پیش‌زمینه مناسب در این کشور اجرا شده و منجر به ایجاد یک چشم‌انداز رقابتی ناهموار می‌گردد را به عنوان دلایل اصلی این تعطیلی ذکر کرده است. وی تاکید کرد که دیگر فعالیت در ایالات متحده برای این صرافی امکان پذیر نیست.

لای به مشتریان آمریکایی بیت‌رکس اطمینان داده است که علیرغم این تعطیلی، تمام وجوه آنها امن و قابل برداشت هستند. به‌علاوه، این تصمیم بر سایر شعب بیت‌رکس گلوبال (Bittrex Global) در اروپا، کانادا و آمریکای جنوبی و سایر مناطق، تأثیری نخواهد گذاشت و این پلتفرم‌ها همچنان برای معاملات شما در دسترس قرار دارند.

صرافی بیت رکس

کشمکش صرافی‌های رمزارزی با رگولاتورهای آمریکایی

این اولین باری نیست که یک صرافی ارزهای دیجیتال در این کشور با موانع نظارتی مواجه می‌شود. در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، رگولاتورهای ایالات متحده نظارت خود بر شرکت‌های مرتبط با رمزارزها را افزایش داده‌اند. کوین بیس اخیراً از دریافت یک ابلاغیه ولز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) خبر داده است، در حالی که صرافی کراکن (Kraken) پس از بسته شدن سرویس استیکینگ رمزارزهای خود، 30 میلیون دلار جریمه به این آژانس پرداخت کرده است.

بایننس و مدیر عامل و بنیانگذار آن یعنی چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) نیز اخیراً با شکایتی از سوی کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) مواجه شده است. در این شکایت به ارائه محصولات مشتقات رمزارزی ثبت نشده در ایالات متحده اشاره شده است.

همانطور که می‌دانید، صنعت کریپتو در ایالات متحده با چالش‌های نظارتی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، به طوری که برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفتند به طور کلی از بازار این کشور خارج شوند. در همین حال، شرکت‌هایی مانند بیت‌رکس گلوبال (Bittrex Global)، به کار خود ادامه داده و دامنه فعالیت خود را در سایر نقاط جهان گسترش می‌دهند.

گفتنی است که بیت‌رکس گلوبال (Bittrex Global) در بیش از 100 کشور جهان فعالیت داشته و اخیراً یک پلتفرم جدید برای سرمایه‌گذاران نهادی راه‌اندازی کرده است. بسته شدن شعبه آمریکایی این پلتفرم معاملاتی ممکن است یک تصمیم استراتژیک برای تمرکز بیشتر بر گسترش فعالیت این صرافی در سایر نقاط جهان باشد.

با توجه به اینکه صنعت کریپتو هنوز در مراحل اولیه کار خود به سر می‌برد، انتظار می‌رود این چالش‌های نظارتی همچنان ادامه داشته باشند. به همین جهت لازم است که ذینفعان این صنعت بین نوآوری و انطباق با قوانین تعادل برقرار کنند تا از رشد سالم این صنعت اطمینان حاصل گردد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array