به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال بای بیت (Bybit) مستقر در دبی، اعلام کرده است که در پاسخ به “قطع ارائه خدمات از طرف یکی از شرکا”، قابلیت واریز دلار آمریکا (USD) از طریق نقل و انتقالات بانکی را به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس اعلام این صرافی، تا روز 10 مارس (19 اسفند) امکان برداشت وجوه از طریق حواله‌های سیمی فراهم است.

این شرکت رمزارزی روز 4 مارس (13 اسفند) در یک پست وبلاگی گفت که “واریز دلار آمریکا (USD) از طریق انتقال سیمی یا سوئیفت (SWIFT) و انتقال سیمی برای بانک ایالات متحده، دیگر در دسترس نیست.” کاربران می‌توانند به عنوان یک گزینه جایگزین، از طریق کیف پول Advcash یا با کارت اعتباری، واریزی‌های خود را انجام دهند.

اطلاعیه بای بیت

این صرافی در ادامه خاطرنشان کرده است که قابلیت برداشت از طریق کیف پول Advcash نیز به زودی در دسترس قرار می‌گیرد. بای بیت ادعا می‌کند که وضعیت وجوه کاربران کاملاً امن است، ولی از مشتریانی که قصد برداشت دلاری دارند خواسته است “در اسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام کنند تا از بروز اختلالات احتمالی جلوگیری شود.”

گفتنی است که صرافی بای بیت (Bybit) یکی از شرکت‌هایی است که با پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال تریدینگ (Genesis Global Trading) که روز 20 ژانویه (30 دی) اعلام ورشکستگی فصل 11 نمود، مبادلاتی داشته است.

به گفته بن ژو (Ben Zhou)، مدیر اجرایی بای بیت (Bybit)، مبلغ مبادلات انجام شده آن از طریق بازوی سرمایه‌گذاری مارینا (Mirana Asset Management) به 150 میلیون دلار می‌رسد. به گفته ژو، در مجموع 120 میلیون دلار از این وجوه وثیقه بوده است که قبلاً نقد شده بود. علاوه بر این، او اطمینان داد که تمام وجوه مشتریان بای بیت به حساب‌هایی جداگانه‌ می‌روند و محصولات کسب درآمد بای بیت از میرانا استفاده نمی‌کنند.

لازم به ذکر است که این توقف خدمات تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که بانک سیلورگیت از برنامه‌های خود برای توقف شبکه پرداخت دارایی‌های دیجیتال رونمایی کرد و مدعی شد که این اقدام یک «تصمیم مبتنی بر ریسک» است. این شبکه یکی از اصلی‌ترین رمپ‌های ورودی و خروجی دلار در صنعت ارزهای رمزپایه در آمریکا به شمار می‌رفت.

فشار نظارتی و جریان خروج سرمایه از بازار به دنبال فروپاشی سنگین صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) در نوامبر 2022 (آبان)، بانک‌های ایالات متحده را بر آن داشت که تعاملات خود با دارایی‌های رمزپایه را تا حدامکان کاهش دهند.

ماه گذشته، صرافی بزرگ بایننس اعلام کرد که نقل و انتقالات بانکی دلار آمریکا را به طور موقت متوقف می‌کند. پیش از این نیز در ماه ژانویه (دی)، این صرافی ارزهای دیجیتال اعلام کرده بود که شریک تسهیل کننده نقل و انتقالات سوئیفت (SWIFT) آن، یعنی سیگنچر (Signature Bank)، من‌بعد فقط معاملات کاربرانی را پردازش می‌کند که در حساب‌های بانکی دلاری خود بیش از 100 هزار دلار موجودی دارند. گفتنی است که سیگنچر بانک قبلاً اعلام کرده بود که واریز ارزهای دیجیتال را به شدت کاهش خواهد داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array