به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته منابع ناشناس، بانک سیلیکون ولی انگلستان (SVB UK) تنها چند روز پس از نجات این بانک توسط غول بانکداری جهانی HSBC تنها به مبلغ 1 پوند انگلیس، میلیون‌ها پوند پاداش به کارمندان اعطا کرده است.

در گزارش 18 مارس (27 اسفند) اسکای نیوز (Sky News) به نقل از منابع ناشناس، گزارش شد که پرداخت‌ها به کارکنان و مدیران ارشد SVB UK «اوایل این هفته» توسط بانک HSBC انگلستان امضا شد، موسسه‌ای که SVB انگلستان را به قیمت 1 پوند انگلیس (1.22 دلار) در 13 مارس (22 اسفند) خریداری کرد.

بنا بر گزارش‌ها، مشخص نیست چه مبلغی به مدیر عامل SVB انگلستان، ارین پلاتس (Erin Platts)، یا همکاران ارشد او تعلق گرفته است، با این حال، منابع این پاداش را متوسط توصیف کردند و گفتند که مجموعاً بین 15 تا 20 میلیون پوند است. ” (تقریباً 18.26 میلیون دلار و 24.35 میلیون دلار).

در حالی که گزارش شده است که خودی‌ها خاطرنشان کرده‌اند که اگر SVB انگلستان به این حالت خریداری نمی‌شد، پاداش‌ها این هفته پرداخت نمی‌شد. گزارش شده است که یکی از منابع داخلی اشاره کرد که سهامی که توسط مدیران ارشد و سایر کارمندان نگهداری می‌شد به دلیل سقوط نزدیک SVB انگلستان بی‌ارزش شده است.

یکی دیگر از منابع داخلی اضافه کرده است که پرداخت‌های پاداش نشانه‌ای از اعتماد HSBC به پایگاه استعدادها در SVB انگلستان است و به منظور احترام به پرداخت‌های توافق شده قبلی در تلاش برای حفظ کارکنان کلیدی است.

پوند

SVB انگلستان قبلاً در یک توییت در تاریخ 17 مارس (26 اسفند) اعلام کرد که خوشنود است که اکنون پس از 14 سال حمایت و رشد اقتصاد نوآورانه بریتانیا بخشی از HSBC است.

با ۱۴ سال حمایت و رشد اقتصاد نوآوری بریتانیا، SVB_UK خوشحال است که اکنون بخشی از HSBC است و به یک سازمان جهانی موفق می‌پیوندد تا رشد مشتری و رشد ما را تقویت کند.

—SVB انگلستان بانک (@SVB_UK) 16 مارس 2023

 

این امر پس از آن صورت گرفت که بانک انگلستان (BoE) عملیات SVB انگلستان را در 10 مارس (19 اسفند) تعطیل کرد و اظهار داشت که این بانک حضور محدود دارد و هیچ عملکرد مهمی برای حمایت از سیستم مالی ندارد.

این بیانیه اعلام کرد که SVB انگلستان پرداخت یا پذیرش سپرده را متوقف خواهد کرد، زیرا BoE قصد داشت از دادگاه درخواست کند تا SVB را در یک رویه ورشکستگی بانک قرار دهد.

در همین حال، بازوی بانکی SVB در ایالات متحده به مالکیت دولت درآمده است. شرکت هلدینگ آن، اس‌وی‌بی‌ فایننشال گروپ (SVB Financial Group)، در 17 مارس (26 اسفند) برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 درخواست داد، زیرا به دنبال خریدار برای سایر دارایی‌های خود است.

مدیر ارشد بازسازی گروه SVB، ویلیام کوستوروس (William Kosturos)، اظهار داشت که فرآیند فصل 11 به گروه مالی SVB اجازه می‌دهد تا در حالی که جایگزین‌های استراتژیک برای مشاغل و دارایی‌های ارزشمند خود را ارزیابی می‌کند، کوستوروس تاکید کرد که اس‌وی‌بی کپیتال (SVB Capital) و اس‌وی‌بی سکیوریتیز (SVB Securities) به رهبری تیم‌های مستقل مربوطه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array