به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق اعلامیه روز 15 نوامبر، بانک آلمانی کامرز بانک (Commerzbank) مجوز ارائه خدمات امانی رمزارزها را از سوی رگولاتورهای محلی دریافت کرده است. طبق این اطلاعیه، این اولین بانک تمام عیار با خدمات کامل آلمانی است که موفق شده است بر اساس چارچوب “قانون بانکداری آلمان” این مجوز را در این کشور دریافت کند. این مجوز به این بانک اجازه می‌دهد علاوه بر خدمات امانی دارایی‌های دیجیتال، در زمینه ارزهای رمزپایه خدمات بیشتری ارائه کند.

مدیر عامل کارمزبانک در این خصوص می‌گوید:

«این امر تعهد همیشگی ما به استفاده از آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های روز را نشان می‌دهد که پایه و اساس حمایت از مشتریان ما در حوزه دارایی‌های دیجیتال را می‌سازد.»

این بانک که چهارمین بانک بزرگ آلمان نیز به‌شمار می‌آید، اعلام کرده است که اولین قدم آن در حال حاضر ایجاد پلتفرمی «ایمن و قابل اعتماد» است که به طور کامل با مقررات محلی مطابقت داشته باشد و در عین حال از مشتریان سازمانی خود از طریق خدمات امانی رمزارزها از طریق بلاکچین پشتیبانی کند.

خدمات امانی در کامرزبانک

ردپای بانک‌های آلمانی در صنعت بلاکچین و خدمات امانی

این اقدام کامرزبانک در حالی صورت می‌گیرد که سومین بانک بزرگ این کشور، یعنی DZ Bank، روز ششم نوامبر (15 آبان) از سرویس حضانت ارزهای رمزپایه خود برای سرمایه گذاران نهادی رونمایی کرده بود. این بانک اعلام کرد بستر جدیدی را برای پردازش و ذخیره ابزارهای مالی دیجیتال ارائه می‌کند. علاوه بر این، در ژوئن 2023 برای فراهم کردن امکان خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران نهادی و مشتریان خصوصی خود، درخواست صدور مجوز حضانت رمزارزها را ارائه کرده بود.

افزون بر موارد فوق، در ماه سپتامبر نیز شرکت آمریکایی ارائه‌کننده خدمات امانی رمزارزهای بیت‌گو (BitGo) مجوزی را از سازمان نظارت مالی فدرال آلمان دریافت کرد تا پس از سه سال فعالیت شعبه محلی خود، مطابقت هرچه بیشتر خود با قوانین محلی را گسترش دهد.

چشم‌انداز بازار کریپتو در آلمان طی یک سال گذشته با شتاب قابل توجهی در حال گسترش بوده است. در ماه مارس، Deutsche WertpapierServiceBank پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال wpNex خود را راه‌اندازی و امکان دسترسی به صنعت دارایی‌های دیجیتال را برای 1200 بانک و موسسه مالی آلمانی فراهم کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array