به گزارش ایران دکونومی، رئیس هیئت مدیره انجمن فینتک امروز (چهارشنبه، ششم اردیبهشت) در توییتی از برگزاری جلسه‌ای در خصوص اینماد صرافی‌های رمزارز دیجیتال در بانک مرکزی با حضور فعالان صنف خبر داد.

محمدمهدی فاطمیان، رئیس هئیت مدیره انجمن توضیح داد: با این اقدام مشکلات مربوط به دریافت درگاه پرداخت و انسداد درگاه پرداخت، توسط دستگاه قضایی به علت نداشتن اینماد و… برطرف خواهد شد.

پیش از این مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پیشنهادی بر الزام اخذ اینماد توسط درگاه‌های پرداخت تأکید کرده بود که به منظور رفع مشکل کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌های مالی جدید که تاکنون قانون‌گذاری برای آن حوزه‌ها انجام نشده‌است، پس از ثبت‌نام اولیه در سامانه اینماد صرفاً با احراز اطلاعات و بدون اعطای اینماد، ارائه درگاه پرداخت به آن‌ها تا زمان تعیین تکلیف حوزه‌های مذکور با تشخیص و تأیید بانک مرکزی انجام می‌پذیرد.

همگانی شدن خبر صدور اینماد برای صرافی‌های رمزارز، فعالان این حوزه را در راستای فعالیت در اکوسیستم ارز دیجیتال ایران امیدوار کرده‌است.

قبلاً معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز از بانک مرکزی و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خواسته بود تا سازوکاری را طراحی کنند که علاوه بر ثبت و احراز اطلاعات به منظور مشاهده‌پذیری، امکان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی تا موقع تدوین مقررات در این حوزه فراهم شود.

اینماد الکترونیکی در حوزه رمزارز است که توسط دولت صادر می‌شود و هدف آن نظم، نظارت و احراز صلاحیت فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌ها است.

سال گذشته بانک مرکزی در همکاری با شاپرک برای تقویت فعالیت این صرافی‌ها کد صنفی ۷۸۰۰ را ایجاد کرد. اقدامی که سرانجام منجر به محدود شدن تراکنش این صرافی‌ها تا سقف ۲۵ میلیون تومان شد، اما در نهایت این موضوع باعث رفع نگرانی‌ها از مسدود شدن درگاه‌ها گردید.

اکنون نیز به نظر می‌رسد با ایجاد تفاهم‌نامه میان بانک مرکزی و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کار روی درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارزی تسهیل گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array