به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال ژاپنی کوین‌چک (Coincheck) از اضافه شدن شیبا اینو (SHIB) به پلتفرم معاملاتی خود از امروز، 14 دسامبر (23 آذر) خبر داده است.

لیست شدن شیبا اینو (SHIB) در این صرافی مستقر در توکیو خدمات مختلفی مانند ارسال، دریافت، خرید و فروش این دارایی از طریق پلتفرم‌های موبایلی و تحت وب آن را شامل می‌شود. لازم است کاربران برای قیمت‌گذاری دقیق، برنامه خود را به آخرین نسخه ارتقا دهند.

علاوه بر این، قرار است این میم کوین از تاریخ 15 دسامبر (24 آذر) به عنوان یک ارز پرداخت در بازار توکن‌های غیرمثلی کوین‌چک (Coincheck NFT) نیز افزوده شود.

پیشینه کوین‌چک (Coincheck)

این صرافی ژاپنی که در سال 2012 به مدیریت ساتوشی هاسوئو (Satoshi Hasuo) تاسیس شد، یکی از بازیگران اصلی در بازار ارزهای دیجیتال ژاپن به‌شمار می‌رود. سرویس معاملاتی این شرکت به مدت چهار سال متوالی، از سال 2019 تا 2022، برترین اپلیکیشن دانلود شده در زمینه معاملات کریپتو در ژاپن بوده است.

این صرافی به دلیل متحمل شدن یکی از مهم‌ترین حملات هکری ارزهای دیجیتال نیز مشهور است. اوایل سال 2018، مبلغی در حدود 530 میلیون دلار توکن NEM از این پلتفرم معاملاتی محبوب به سرقت رفت.

ظاهراً گنجاندن شیبا اینو (SHIB) در کوین‌چک (Coincheck) اقدامی است که به تقلید از سایر صرافی‌های ژاپنی صورت گرفته است. در ماه اکتبر 2023 (مهر و آبان)، صرافی بیت‌ترید (BitTrade) خبر لیست شدن SHIB در این پلتفرم را اعلام کرد. پیش از آن، یعنی در ماه ژوئن، پلتفرم SBI VC Trade نیز معاملات شیبا اینو (SHIB) را در کنار استیبل کوین دای (DAI) و رمزارز کازماس (ATOM) آغاز کرد. اوایل سال 2023 نیز اوکی کوین (OKCoin) پشتیبانی از شیبا اینو (SHIB) را آغاز کرد. این پذیرش جمعی SHIB توسط چندین صرافی ژاپنی نشان‌دهنده علاقه فزاینده آنها به دومین میم کوین بزرگ بازار است.

پرایس اکشن اخیر شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو که به تازگی موفق شده است با کاهش یک صفر به محدوده قیمتی بالای 0.00001 دلار وارد شود، با شیب تندی کاهش یافت و عملاً صلیب طلایی تشکیل شده را باطل نمود. قیمت این دارایی که در ابتدا از یک حمایت بحرانی عبور کرده بود، نه تنها موجب غافلگیری در بازار شد بلکه حس احتیاط و ریسک‌گریزی را نیز در میان هولدرها تقویت کرد.

 تشکیل یک صلیب طلایی، که با عبور میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت قیمت یک دارایی صورت می‌گیرد، اغلب نشان‌دهنده یک رالی بالقوه است. سرمایه‌گذاران SHIB مشتاقانه منتظر چنین افزایشی بودند، اما این پولبک سریع و البته عمیق، منجر به بی اعتباری احتمالی این ستاپ صعودی شده است.

نمودار روزانه قیمت جفت ارز شیبا اینو
نمودار روزانه قیمت جفت ارز شیبا اینو در برابر دلار آمریکا (SHIB/USDT)؛ منبع: TradingView

رکود شدید فعلی یادآور محیط پرریسکی است که معامله با میم‌کوین‌هایی مانند شیبا اینو (SHIB) را در بر می‌گیرد. در واقع، سناریوی فعلی بازار برای SHIB نشانگر آسیب‌پذیری این دارایی در برابر تغییرات ناگهانی احساسات سرمایه‌گذاران و دینامیک بازار است. تاریخ ثابت کرده است که این دارایی بدون بهره‌مندی از یک مورد استفاده قابل اتکا، عمدتاً نه به کمک تحولات فاندامنتال، بلکه به واسطه گمانه‌زنی‌های بازار و ترند رسانه‌های اجتماعی تعیین قیمت می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array