به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بلاکچین لایه 2 جدید شیبااینو (SHIB) موسوم به شیباریوم (Shibarium) که پس از کشمکش‌های زیاد، سرانجام برای بار دوم راه‌اندازی شد،  ظرف 24 ساعت پس از راه‌اندازی مجدد، از بیش از 100 هزار کیف پول در پلتفرم خود میزبانی می‌کند و 35000 کیف پول نیز در راه هستند.

شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama) توسعه‌دهنده اصلی و یکی از بنیان‌گذاران شیبااینو، در یک پست وبلاگی روز 28 آگوست (6 شهریور) تأیید کرد که شیباریوم دوباره راه‌اندازی شده است. در آن زمان، کوساما اشاره کرد که 65000 کیف پول در این پلتفرم ساخته و 350000 تراکنش پردازش شده است؛ با این حال، طبق داده‌های Shiariumscan.io، این ارقام از آن زمان به بعد به ترتیب 55.8% و 20.2% افزایش یافته است.

به بیان دقیق‌تر، کاوشگر بلوک شیباریوم نشان می‌دهد که تاکنون 101277 کیف پول 420897 تراکنش را در 344614 بلوک با میانگین زمان بلوک 5 ثانیه انجام داده‌اند.

تعداد کیف پول شیباریوم
تعداد آدرس‌های کیف پول ظرف 24 ساعت پس از راه‌اندازی مجدد شیباریوم از 65000 به بیش از 100000 رسید. منبع: Shiariumscan.io

کوساما در بیانیه‌ای گفت که بعد از راه‌اندازی مجدد این پلتفرم ثابت شد که وضعیت منابع مالی ما همیشه امن بوده و هست. وی از ساندیپ نِیلوال (Sandeep Nailwal)، یکی از بنیانگذاران پالیگان لبز (Polygon Labs) نیز به‌خاطر کمک به راه‌اندازی مجدد شیباریوم تشکر کرد:

«پس از وقوع حادثه، خیلی سریع با ساندیپ از پالیگان تماس گرفتم و او بدون هیچ تردیدی کمک کرد منابع اضافی برای اطمینان از رسیدن به یک نتیجه عالی و کنترل وضعیت شبکه تامین کنیم.»

واکنش شیبااینو به راه‌اندازی مجدد شیباریوم

طبق داده‌های وبسایت مرجع کوین گکو (CoinGecko)، تاثیرات مثبت راه‌اندازی مجدد شیباریوم به خوبی در قیمت شیبااینو (SHIB) منعکس شده و این میم کوین با افزایش 2.6 درصدی در 24 ساعت گذشته به 0.000008168 دلار رسیده است. البته پیش از این اصلاح اندک، قیمت تا مرز 0.0000083 دلار نیز افزایش یافته بود.

قیمت شیبااینو (SHIB) پس از شیباریوم
قیمت شیبااینو (SHIB) در 24 ساعت گذشته. منبع: CoinGecko

علیرغم این افزایش نسبی، قیمت شیبااینو (SHIB) هنوز 14.3 درصد از تراز 0.00000963 دلاری خود در زمان بروز باگ در پروژه فاصله دارد.

در زمان قطعی حاصل از باگ، کوساما « حجم بالای نقل و انتقال‌ها و هجوم کاربران» را عامل خرابی دانست و حتی گفت که موردی را پیدا کرده است که در آن «هزاران قرارداد و تراکنش عادی» در یک بلوک ایجاد و منجر به ادامه کار در حالت Fail-Safe شده است. تخمین زده می‌شود که در آن زمان حدود 2.5 میلیون دلار بودجه در بریج شبکه گیر کرده بود.

«شیباریوم درست مانند نوزاد تازه متولد شده‌ای است که در میان هیجان و اشتیاق اعضای خانواده که برای استقبال از او آمده‌اند غرق می‌شود. اما لطفاً با عشق و مراقبت با آن رفتار کنید!»

— (@kaaldhairya) ؛ 28 آگوست 2023

روزهای بعد از حادثه، تیم توسعه‌دهندگان شیباریوم ادعا کرد که زیرساخت سرور را تا 1500٪ افزایش داده است تا بتواند ازدحام در زنجیره را بهتر مدیریت کند. لازم به ذکر است که شیباریوم یک شبکه لایه ۲ اتریوم است که از میم کوین شیبااینو (SHIB) به‌عنوان هزینه گس تراکنش‌ها استفاده می‌کند. تمرکز اصلی این پروژه نیز بر روی ساخت بازی و برنامه‌های متاورس بر بستر این پلتفرم قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array