به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، با شدت گرفتن تعدیل نیروها در دنیای تکنولوژی، یک استارتاپ سیاتلی توانست با استفاده از هوش مصنوعی به کمک مردم بیاید.

این تعدیل نیروها باعث افزایش علاقه و توجه افراد به CareerFlow شده‌است، کار این استارتاپ بهینه‌سازی رزومه‌ها و پروفایل‌های لینکدین و پیگیری درخواست‌ها برای جستجوی شغل است.

نیکیتا گوپتا، بعد از مهاجرت به ایالات متحده در سال 2020و تلاش برای یافتن کار مناسب، این کمپانی را هم‌بنیان‌گذاری کرد. او بعد از افزایش فعالیتش در شبکه لینکدین، به این پی برد که افراد زیادی مانند خود او برای یافتن کار و راه‌یابی به مصاحبه‌های شغلی با مشکل مواجه شده‌اند.

استارتاپ CareerFlow در ابتدا کارش را با مشاوران زبده‌ای آغاز کرد که به‌صورت دستی رزومه‌ها و پروفایل‌های لینکدین داوطلبان را بررسی می‌کردند و با آنها جلسات مشاوره شغلی یک‌نفره ترتیب می‌دادند.
به گفته گوپتا، این روش کاری موفقی بود اما در بلندمدت و با افزایش میزان درخواست‌ها کارآمد نبود.

هم‌اکنون استارتاپ CareerFlow با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی، از جمله نرم‌افزار GPT ساخته OpenAI، خدمات ارائه شده خود را اتوماتیک کرده است‌.

ابزار کاریابی CareerFlow به کاربران اجازه می‌دهد که لیست جستجوی شغلی خود را بهینه‌سازی کنند. بیشتر خدمات این کمپانی برای کاربران (تک نفره و شخصی) رایگان است‌. این استارتاپ قصد دارد با فروش خدمات خود به دانشگاه‌ها، بوت‌کمپ‌ها و مشاوران شغلی به سوددهی برسد.
از زمان تاسیس، این استارتاپ توانسته با موفقیت به بیش از 20 هزار داوطلب خدمت‌رسانی کند.

 

CareerFlow

 

جذب سرمایه و روند کاری CareerFlow 

استارتاپ CareerFlow توانسته در مراحل اولیه مبلغی بیش از 100 هزار دلار جذب سرمایه کند.

در میان حضور رقبایی مانند Rezi، Teal، Grammarly و ResumeBuilder، هوش مصنوعی ChatGPT محصول کمپانی OpenAI همچنین قادر است که بخش‌هایی از رزومه را ادیت و اصلاح کند.

شبکه اجتماعی لینکدین که مالک آن کمپانی مایکروسافت است، که به دلیل تعدیل نیروهای گسترده بازخورد و تعاملی بیش از پیش دریافت کرده‌است، نیز ابزار رزومه‌ساز خود را به عموم ارائه می‌دهد.

گوپتا، هم‌بنیان‌گذار CareerFlow که بیش از 160 هزار نفر دنبال‌کننده در لینکدین دارد، درحال حاضر مدیر استخدامی ارشد در کمپانی Uber است و قبلاً با همین عنوان شغلی در Amazon Work Services مشغول به کار بود.
او با همکاری پونیت کوهلی، مهندس کامپیوتر سابق در Apple، کمپانی CareerFlow را تاسیس کرد.

در حال حاضر شرکت CareerFlow دارای 12 کارمند نیمه‌وقت و تمام‌وقت است.

گوپتا به کارجویان توصیه کرده است که در وضعیت فعلی و به دلیل تعدیل نیروهای گسترده، به پیدا کردن شغل در حوزه تکنولوژی امیدوار نباشند. زیرا با بحران اقتصادی پیش‌آمده، بسیاری از کمپانی‌ها کاملاً پروسه استخدامی خود را متوقف کرده و به‌دنبال نیروی جدیدی نیستند.
به توصیه او بهتر است کارجویان به گزینه‌های جایگزین، مانند شرکت‌های مشاوره دارویی که درحال حاضر استخدام دارند، فکر کنند.

در سال جاری، بیش از 500 کمپانی در حوزه تکتولوژی تقریباً 140 هزار نفر را تعدیل نیرو کرده‌اند.
آمازون در همین هفته در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌زودی 9 هزار نفر دیگر را تعدیل نیرو خواهد کرد. این آمار علاوه بر 18 هزار نفری است که در ماه ژانویه اخراج شده بودند.
همچنین پلتفرم کاریابی Indeed نیز از اخراج 2 هزار نفر از کارمندان در روز چهارشنبه خبر داده بود‌.

به توصیه گوپتا، بهتر است داوطبان مهارتی که در حال حاضر خواهان زیادی دارد را به لیست مهارت‌های خود اضافه کرده و در رزومه خود نیز به آن اشاره کنند. با این کار، شانس‌ آنها برای استخدام شدن در وضعیت فعلی بالاتر می‌رود. او برای مثال، به مهارت‌های هوش مصنوعی اشاره کرد.

منبع: geekwire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array