به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کاربران پلتفرم از زمان عرضه این شبکه اجتماعی در ماه جولای، شدیداً خواستار انتشار نسخه وب کاربردی و تکمیل‌شده آن بوده‌اند.

اما براساس داده‌های اخیر، انتشار نسخه وب Threads در روز 22 آگوست (هفته گذشته)، تأثیر چندانی در جذب مخاطب برای رقیب پلتفرم X و دستاورد جدید کمپانی متا نداشته است!

هفته گذشته در ایالات متحده آمریکا، ترافیک کاربران وبسایت Threads در مقایسه با هفته قبل از آن شاهد جهش 20 درصدی بود. اما این آمار بیانگر آن نیست که آیا این رشد 20 درصدی در نتیجه جذب مخاطبین جدید است یا کاربران موبایلی‌ای که به نسخه وب Threads روی آورده‌اند.

در مقیاس جهانی نیز افزایش ترافیک کاربری در نسخه وب اپ این پلتفرم تنها 3% بوده است.

این داده‌ها، نتیجه تحقیقات وبسایت تحلیلی Similarweb هستند. این وبسایت از زمان انتشار و عرضه Threads عملکرد آن را مدنظر داشته و آمارهای مربوط به آن را منتشر کرده است.

در اوایل عرضه پلتفرم متن‌محور کمپانی متا و رقیب جدید X (توییتر سابق)، همین وبسایت Similarweb بود که گزارش 100 میلیونی شدن Threads در کمتر از 5 روز را منتشر کرده بود.

شکست Threads در جذب مخاطبین جدید

اما از همان بازه زمانی، برخلاف ادعاهای اولیه مارک زاکربرگ، کاربران پلتفرم Threads روزبه‌روز کاهش یافته‌اند. وبسایت آماری Sensor Tower اوایل ماه جاری میلادی گزارش کرده بود که نرخ کاربران این پلتفرم از زمان عرضه، دچار افت 82 درصدی شده و به تنها 8 میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است. کمی بعد زاکربرگ در جلسه کمپانی متا با کارمندانش اعتراف کرد که نیمی از کاربران این پلتفرم آن را ترک کرده‌اند!

عرضه نسخه وب Threads کورسوی امیدی برای متا و اینستاگرام بود تا بتوانند کاربران از دست‌رفته را به این شبکه اجتماعی بازگردانده و یا مخاطبین جدیدی جذب کنند.

اما به‌نظر می‌رسد که انتشار نسخه وب اپ مورد انتظار این پلتفرم تأثیر خاصی در جلب توجه مخاطبین جدید نداشته و فقط به درد کاربران قبلی این شبکه اجتماعی خورده است.
براساس گزارش Similarweb، جذب مخاطب هفتگی این پلتفرم در آمریکا (بیش از 133 هزار نفر) بیشتر از کاربران از دست‌رفته (تقریباً 82 هزار نفر) بوده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array