به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ماینر کریپتو، گریفون دیجیتال (Gryphon Digital) به دنبال خروج از شکایت توسط شریک سابق خود اسفرتری‌دی (Sphere 3D) به دلیل یک حمله جعلی است که منجر به انتقال 26 بیت کوین به یک آدرس جعلی شده است.

طبق شکایت اولیه‌ای که توسط Sphere 3D در ماه آوریل (فروردین) ارائه شد، راب چانگ (Rob Chang)، مدیرعامل گریفون ظاهراً 18 بیت کوین را در ژانویه (دی) به کلاهبرداری که به عنوان مدیر مالی Sphere 3D معرفی شده بود، از طریق یک حمله جعلی وصل کرده است. در عرض چند روز، 8 بیت کوین دیگر به همان آدرس ارسال شد که منجر به ضرر به مبلغ بیش از 500,000 دلار در آن زمان شد.

با این حال، گریفون ادعا می‌کند که قربانی سهل انگاری Sphere است که به یک عامل مخرب اجازه می‌دهد به سیستم رایانه Sphere دسترسی پیدا کند، ایمیل‌های جعلی را از دامنه آن ارسال کند و باعث شود گریفون رمزارزها را برای Sphere برای مهاجم ارسال کند.

در اسناد دادگاهی که در 18 آگوست (27 مرداد) ثبت شده، آمده است: «عدم مراقبت کامل و مطلق Sphere در رابطه با حفاظت، امنیت و کنترل سیستم‌های فناوری آن منجر به ارسال بیش از 500,000 دلار بیت‌کوین توسط گریفون به عامل تهدید شد که گریفون قادر به بازیابی آن نبود.

گریفون

حمله جعل زمانی است که یک هکر وانمود می‌کند که یک موجودیت قابل اعتماد است تا یک سیستم یا کاربر را فریب دهد. این نوع کلاهبرداری می‌تواند در پلتفرم‌های مختلف مانند آدرس ایمیل یا IP رخ دهد. هدف اغلب دسترسی غیرمجاز، سرقت داده یا تغییر مسیر فعالیت مخرب است.

در بیانیه قبلی درباره این دعوی، پاتریشیا ترومپیتر (Patricia Trompeter)، مدیر عامل Sphere 3D، اظهار داشت که “گریفون دارایی‌های شرکت را در معرض خطر جدی قرار داده و عمداً وظایف قراردادی آنها را نقض کرده است.”

علاوه بر رد اتهامات مربوط به انتقال دارایی‌ها، گریفون همچنین ادعاهایی را علیه Sphere 3D به دلیل نقض قرارداد، سهل انگاری و افترا مطرح کرده است. این شکایت آخرین مرحله از همکاری است که در آگوست 2021 (مرداد 1400) آغاز شد و گریفون مدیریت فعالیت‌های استخراج رمزارز Sphere 3D را بر عهده داشت. در آن زمان، این دو شرکت قصد داشتند تحت نام تجاری گریفون ادغام شوند. با این حال، این طرح‌ها به سرعت از بین رفت و آنها در آوریل 2022 (فروردین 1401) ادغام را لغو و ادعا کردند که این یک تصمیم متقابل است.

کوین تلگراف با Sphere 3D تماس گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array