به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه بایننس می‌تواند به فرصت‌های تجاری صرافی کریپتو در کره جنوبی آسیب برساند.

گزارشی که در یک روزنامه کره جنوبی منتشر شد نشان می‌دهد که کمیته خدمات مالی (FSC) ناظر مالی این کشور در حال بررسی خرید پلتفرم معاملاتی رمزارزی محلی گوپاکس (Gopax) توسط بایننس است. بایننس در ماه فوریه (بهمن 1401) اکثریت سهام گوپاکس را به دست آورد و قصد داشت پس از دو سال وقفه دوباره وارد بازار ارزهای دیجیتال کره جنوبی شود.

گزارش شده است که FSC گزارش تغییرات اجرایی گوپاکس را که در 7 مارس (16 اسفند 1401) ارائه شده بود، با استناد به شکایت اخیر SEC به حالت تعلیق درآورده است. در این گزارش، نامزدی سه عضو بایننس به عنوان مدیران داخلی گوپاکس، از جمله لئون سینگ پونگ (Leon Singh Poong)، مدیرعامل بایننس آسیا پاسیفیک (Asia Pacific) شرح داده شده است.

در بررسی قرارداد گوپاکس، FSC ادعا کرد که با توجه به اتهامات ادعایی در مورد نقض قوانین اوراق بهادار و درخواست‌های بیشتر از SEC برای مسدود کردن دارایی‌های بایننس آمریکا، پذیرش درخواست خرید در این مرحله بسیار دشوار است. یکی از مدیران FSC گفت که رسیدگی به شکایت SEC حائز اهمیت است.

خرید گوپاکس توسط بایننس فقط به خاطر ورود مجدد صرافی رمزارزی به کره جنوبی نبود، بلکه احیای پلتفرم معاملات کریپتو محلی مشکل‌دار بود. در نوامبر 2022 (آبان 1401)، گوپاکس پس از فروپاشی صرافی رمزارزی FTX و ورشکستگی شرکت خدمات مالی جنسیس دارایی‌های دیجیتال، برداشت اصل و بهره را از سرویس مالی غیرمتمرکز گوفای (GoFi) خود متوقف کرد.

طبق گزارش‌ها، شرکت مادر جنسیس، گروه ارز دیجیتال، دومین سهامدار بزرگ گوپاکس و یک شریک تجاری کلیدی بود که محصول GoFi آن را ارائه می‌کرد. قرارداد خرید توسط بایننس وعده داده بود که سرمایه جدیدی را به صرافی گوپاکس برای برداشت مشتری و پرداخت سود برای GoFi وارد کند.

شکایت SEC علیه بایننس، صرافی رمزارز را به ترکیب وجوه مشتریان و نقض قوانین مختلف اوراق بهادار متهم کرد. SEC 13 اتهام علیه صرافی، شرکت‌های تابعه آن و مدیر عامل آن، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ارائه کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array