به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اخیراً کمپانی X Corp (کمپانی مادر توییتر) شکایتی قانونی علیه 4 فرد ناشناس که به‌صورت غیرقانونی داده‌های توییتر را استخراج می‌کردند، تنظیم کرده است.

“استخراج داده‌ها” به فرایندی گفته می‌شود که در آن یک سری برنامه اتوماتیک وبسایت‌های در دسترس عموم را برای جمع‌آوری داده جستجو می‌کنند. بعداً از این داده‌ها می‌توان برای مقاصد مختلفی از جمله تعلیم مدل‌های زبانی هوش مصنوعی، ایجاد آگهی‌های تبلیغاتی هدفمند و غیره استفاده کرد.

بنا بر گزارشات، کمپانی X Corp ایلان ماسک درخواست دریافت 1 میلیون دلار غرامت از این چهار فرد ناشناس کرده است. براساس این شکایت قانونی که در دادگاه منطقه‌ای دالاس در تگزاس ثبت شده است؛ کمپانی X Corp قادر به تشخیص هویت این افراد نبوده، اما وکلای این پرونده 4 آدرس IP را به‌عنوان هویت این افراد ارائه کرده‌اند.

براساس قوانین ایالات متحده آمریکا، “استخراج داده” از وبسایت‌های در دسترس عموم معمولاٌ قانونی محسوب می‌شود و قانون “کلاهبرداری و سوءاستفاده رایانه‌ای” (Computer Fraud and Abuse Act) را نقض نمی‌کند.

X Corp

محافظت X Corp از توییتر و کاربرانش

شکایت قانونی شرکت X Corp پس از اقدامات اخیر ایلان ماسک برای “محافظت از داده‌های کاربران و پلتفرم توییتر” اتفاق افتاده است. چندی پیش ماسک محدودیت‌های شدیدی (از جمله لزوم داشتن حساب کاربری برای مشاهده توییت‌ها) را در توییتر اعمال کرد که براساس آنها کاربران اجازه دسترسی و مشاهده تعداد معینی توییت در طول روز را دارند.

در این پروند قید شده است که “به‌علت ورود فشار بسیار زیاد به سرورهای کمپانی X Corp توسط استخراج‌کنندگان داده‌ها و تخریب تجربه کاربری؛ این کمپانی تصمیم به اعمال محدودیت‌های دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر گرفته است”.

همچنین در ادامه این پرونده آمده است: “با استخراج کردن غیرقانونی داده‌ها، افراد خاطی نه‌تنها از قوانین پلتفرم توییتر سرپیچی کرده‌اند، بلکه حریم خصوصی و شخصی کاربران را نیز زیر سؤال برده‌اند”.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array