به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تیم‌های حقوقی نمایندگی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و اف‌تی‌ایکس آمریکا (FTX US) و FTX Trading شکایتی را علیه بازارهای دیجیتال FTX مستقر در باهاما تنظیم کرده‌اند و مدعی شده‌اند که این شرکت یک «شرکت متقلبانه» است که به‌عنوان یک نهاد برای مبهم کردن موضوع مالکیت شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در 19 مارس (28 اسفند) بایگانی در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده برای ناحیه دلاور (Delaware)، بدهکاران FTX گفتند که بازارهای دیجیتال FTX یا FTX DM و همچنین مدیران تصفیه موقت مشترک (JPLs) ادعا کرده‌اند که بازوی باهامایی “مالک سازنده” دارایی‌های فیات و کریپتو FTX.com و همچنین سایر دارایی‌های معنوی این شرکت است.

طبق این شکایت، این “ادعاهای بی‌اساس” توسط FTX DM “به مشتریان FTX.com و سایر طلبکاران FTX” آسیب می‌رساند، زیرا این شرکت به روند ورشکستگی در ایالات متحده ادامه می‌دهد.

در این پرونده آمده است: «ادعای JPLها مبنی بر مالکیت دارایی FTX.com عمدتاً مبتنی بر استدلال‌های سازنده، منصفانه و سایر استدلال‌های غیر مستند است که به این فرضیه نادرست بستگی دارد که FTX DM مرکز گروه FTX بوده است. “هیچ چیز نمی‌تواند دور از حقیقت باشد. FTX DM چیزی بیش از ارائه‌دهنده خدمات کوتاه مدت «تطابق‌سازی» محدود برای تراکنش‌های مشتری به مشتری، در صرافی ارزهای دیجیتال بود که توسط Debtor FTX Trading، والدین مستقیم آن، ساخته، مالکیت و اداره می‌شد.

در این شکایت آمده بود:
“FTX DM یک بی‌اعتباری اقتصادی در گروه FTX بود. تاریخچه عجیب و غریب FTX DM یک نمونه کلاسیک از سوءاستفاده از فرم شرکت است. این به عنوان یک جبهه برای تسهیل یک توطئه برای کلاهبرداری از مشتریان بدهکاران ایجاد شد.”

به عنوان بخشی از پرونده دادگاه، بدهکاران به دنبال صدور حکمی بودند که بر اساس آن FTX DM “نفع مالکیت” در ملک در مرکز پرونده ورشکستگی دارد. علاوه بر این، تیم حقوقی به اتهامات جنایی و مدنی مدیر عامل سابق FTX سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) در ایالات متحده استناد کرد و مدعی شد که او با مقامات باهامایی ارتباط داشته و هدف آن به حداقل رساندن “معرض جنایت و مدنی وی در صورت کشف کلاهبرداری عظیم” بوده است.

FTX

تیم جان ری (John Ray) از JPL باهاما (بازارهای دیجیتال FTX) شکایت کرده است.
اساساً اختلاف بر سر این است که چه کسی صاحب صرافی اصلی است.

گروه FTX در 11 نوامبر (20 آبان 1401)، یک روز پس از اینکه کمیسیون اوراق بهادار باهاما، دارایی‌های FTX DM را مسدود کرد و ثبت شرکت را به حالت تعلیق درآورد، در ایالات متحده اعلام ورشکستگی کرد. دادگاه عالی کشور بعداً انتصاب کوین کمبریج (Kevin Cambridge) و پیتر گریوز (Peter Greaves) از پرایس واترهاوس کوپرز را تأیید کرد تا به عنوان لیکوئید کنندگان موقت پرونده FTX DM عمل کنند.

بنکمن فرید نسبت به اتهامات جنایی در ایالات متحده بی‌گناه است، در حالی که پرونده‌های مدنی توسط قانون‌گذاران مالی فدرال به بعد از محاکمه بنکمن فرید در اکتبر (مهر) موکول شده است. مدیر عامل سابق FTX در حال حاضر پس از وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد است، اما پس از اینکه مشخص شد از برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری‌شده و شبکه خصوصی مجازی استفاده می‌کند، بارها در دادگاه برای بررسی مجدد موضوع وثیقه احضار شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

وسراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array