یه گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی X Corp ایلان ماسک اخیراً از ایالت کالیفرنیا به دلیل قانون ایالتی AB 587 شکایت کرده است.

این قانون کمپانی‌های ارائه‌دهنده شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا نحوه تعدیل محتواهای پلتفرم خود را گزارش کنند. کمپانی X تحت‌مدیریت ایلان ماسک، که یکی از طرفداران سرسخت اصل “آزادی بیان” است، با اجرایی شدن این قانون و پیروی از آن مشکلات بسیاری دارد.

با اجرایی شدن قانون ایالتی AB 587، شبکه‌های اجتماعی موظف هستند جزئیات مربوط به نحوه برخورد و رسیدگی به سخنان نفرت‌انگیز کاربران، نشر اخبار و اطلاعات نادرست و موضوعات مشابه را در کنار نحوه مدیریت و تعدیل این محتواها منتشر کنند.

ماسک

ماسک، طرفدار سرسخت آزادی بیان

شکایت ایلان ماسک و کمپانی X Corp ادعا کرده است که این لایحه جدید، قوانین فدرال و ایالتی مربوط به اصل “آزادی بیان” را نقض می‌کند.

براساس پرونده تشکیل شده توسط X، “تشخیص و گزارش” سخنان نفرت‌انگیز، اطلاعات جعلی، دخالت‌های سیاسی و دیگر دسته‌بندی‌های مربوطه کار دشواری است. این کمپانی باور دارد در حوزه‌های سیاسی، طرفداری از یک قشر و طرز فکر خاص منجر به ایجاد سوءتفاهم می‌شود.

در توضیحات قانون AB 587 ذکر شده که هدف از اجرایی و اعمال شدن آن، “حذف” محتواهای ناخوشایند و دردسرساز می‌باشد. این قانون که در سپتامبر سال گذشته تصویب شد، شبکه‌های اجتماعی را ملزم به “گزارش شرایط خدمات” خود در دوره‌های شش‌ماهه به دادستان کل کالیفرنیا کرده است.

البته X و ایلان ماسک در این مخالفت تنها نیستند. طبیعی است که برخی کارشناسان و فعالان با اجرایی شدن قانون AB 587 موافقت کرده و از آن حمایت کنند؛ اما برخی موارد دیگر مانند مؤسسه Netchoice، به‌صورت تمام و کمال با اعمال این قانون مخالف هستند و اعتراض خود را علناً بیان کرده‌‌اند.

گروه تجاری Netchoice نماینده قانونی کمپانی‌های بزرگی مانند گوگل، متا، تیک‌تاک و چند شرکت تکنولوژی سرشناس دیگر است. این مؤسسه سال گذشته ادعا کرده بود که به‌کارگیری این قانون در هموار کردن مسیر کاربران خرابکار و کمک کردن به آنها در دستیابی به مقاصد نادرست نقش پررنگی دارند. Netchoice استدلال کرده بود این قانون به این افراد شانس دور زدن اقدامات امنیتی شرکت‌ها را می‌دهد و روند اجرایی شدن تمهیدات و چارچوب‌های ضروری را دشوارتر می‌سازد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array