به گزارش ایران دکونومی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) گزارش داد که پس از انتقال مرکز تماس سامانه اینماد به شماره ۱۲۴، علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی مرکز تماس و با در نظر گرفتن قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زیرساخت جدید و تغییر ترتیب زیر شاخه‌ها براساس تحلیل تماس‌ها در بخش‌های مختلف، روز پنج‌شنبه نیز در کنار دیگر روزهای هفته به روز پاسخگویی اضافه می‌گردد.

به این ترتیب، روزهای شنبه تا چهارشنبه (ساعات ۸ تا ۱۷) و روز پنج‌شنبه (ساعت ۸ تا ۱۴) این مرکز تماس فعال خواهد بود. با شرایط فراهم شده، تمامی کسب‌وکارهای اینترنتی و عموم مردم در سراسر ایران، بدون نیاز به ورود کد، در اوقات اعلام شده در روزهای شنبه تا پنج‌شنبه می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۴ و انتخاب داخلی ۵، در بخش‌های مختلف شامل ثبت‌نام و اعطای اینماد، پیگیری تیکت و ایمیل پیگیری اخطار نظارتی و تعلیق، شکایات اینماد و احراز تلفن ثابت خدمات دریافت نمایند.

البته این موضوع در خرداد ماه سال گذشته نیز طبق مصوبه کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی که با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) برگزار شده بود، با تجهیز منابع و امکانات مورد نیاز، ساعت پاسخگویی این مرکز تماس در سامانه اینماد که از ساعت ۸ تا ۱۴:۳۰ بود به ساعت ۸ تا ۱۷ در طول روزهای شنبه تا چهارشنبه افزایش یافته بود، اما اکنون علاوه بر انتقال این بخش به شماره‌گیری ۱۲۴، روز پنج‌شنبه نیز در این خصوص اضافه گردیده است.

به گزارش تتا، علاوه بر این اقدام، ثبت برگه یا تیکت از طریق بخش پشتیبانی سامانه اینماد نیز ممکن بوده و در اولین ساعات کاری پس از ثبت تیکت پاسخ داده می‌شود.

لازم به ذکر است که در حوزه اختصاصی مذکور، شکایاتی از قبیل فروش و اختفای کالاهای قاچاق تقلب، احتکار، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور و صورت‌حساب دسته‌بندی گردیده و روی موارد مذکور سریعتر رسیدگی صورت می‌گیرد.

البته نرم‌افزار تلفن همراه «صمت ما» که یک اپلیکیشن کاربردی بوده نیز از طریق وب‌سایت ۱۲۴ در دسترس قرار دارد و استفاده از این نرم‌افزار نتیجه پیگیری شکایات را به صورت مداوم به کاربر گزارش می‌دهد. نشانی سامانه برای ثبت برگه یا تیکت reg.enamad.ir می‌باشد. البته در این حوزه امکان مراجعه حضوری به پیش‌خوان‌های مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و دیگر استان‌ها نیز برای عموم ممکن می‌باشد.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array