به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد برخی از شهرها بیشترین تعداد میلیاردر را در خود جای داده‌اند. به عنوان مثال شهر نیویورک را در نظر بگیرید که دارای 340000 فرد با ارزش خالص دارایی‌های قابل سرمایه گذاری بیش از 1 میلیون دلار است.

بین میلیونر بودن و میلیاردر بودن تفاوت زیادی وجود دارد. ثروتمندترین افراد در کدام شهرها زندگی می‌کنند؟

نمودار زیر 20 شهر برتر با بیشترین تعداد میلیاردر را براساس داده‌های فهرست ثروتمند جهانی Hurun در سال 2024 رتبه بندی نموده است:

تع

این رتبه بندی در منابع مختلف متفاوت است؛ به طوری که در گزارش های سال گذشته (2023)، فوربس نیویورک را به عنوان شهر با بیشترین میلیاردر معرفی کرد، در حالی که فهرست ثروتمندان جهانی Hurun، پکن را در رتبه اول قرار داد.

رکود اقتصاد چین در طول سال گذشته (2023) بر ثروت افراد در شهرهای کلیدی تأثیر گذاشته است. پکن، شهری با بیشترین تعداد میلیاردر در سال 2023، نه تنها جایگاه خود را در سال 2024 به نیویورک واگذار کرده است، بلکه به رتبه چهارم سقوط کرده و از لندن و بمبئی عقب افتاده است.

در واقع همه شهرهای چین در فهرست 20 شهر برتر به لحاظ تعداد میلیاردر بین سال‌های 2023 تا 2024، جایگاه خود را از دست داده‌اند؛ به طوری که هانگژو با بیشترین میزان سقوط (5 پله‌ای) جایگاه چهاردم شهرهای با بیشترین تعداد میلیاردر را از آن خود ساخته است.

با عقب نشینی چین، سایر شهرهای آسیایی (بجز سئول) در این فهرست جایگاه بهتری کسب کردند. در این میان، شهرهای هند پیشتاز هستند و دهلی نو با 6 پله صعود و بمبئی با 3 پله صعود، به ترتیب جایگاه نهم و سوم فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

در سطح کشورها، چین و ایالات متحده نیمی از 20 شهر برتر به لحاظ تعداد ثروتمندترین ها را از آن خود نموده‌اند. آنها همچنین حدود نیمی از جمعیت 3200 میلیاردر جهان را در خود جای داده‌اند.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array