به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کوین بیس، رابینهود (Robinhood) و نمایندگانی از تنظیم کننده کالاهای ایالات متحده قرار است در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) در کنگره شهادت دهند تا درباره یک لایحه جدید کریپتو بحث کنند.

این سه نفر نظرات سازمان خود را در مورد لایحه پیشنهادی به اشتراک می‌گذارند که می‌تواند توکن‌های رمزارزی خاصی را به عنوان کالاهای دیجیتال طبقه بندی کند.

“پل گروال (Paul Grewal)، رئیس دفتر حقوقی کوین بیس در بیانیه‌ای در این باره گفت: این افتخار را خواهم داشت که در کاپیتول هیل (Capitol Hill) در مقابل کمیته مجلس نمایندگان برای به اشتراک گذاشتن نظرات کوین بیس در مورد پیش‌نویس بحث ساختار بازار دارایی دیجیتال که هفته گذشته منتشر شد، شهادت بدهم.

من در مقابل کمیسیون مجلس درباره مسائل مربوط به دارایی کالاهای دیجیتال شهادت خواهم داد.”

— روستین بهنام (@CFTCbehnam) 5 ژوئن 2023

دیگر شاهدانی که برای شهادت فراخوانده شده‌اند، کریس جیانکارلو (Chris Giancarlo)، رئیس سابق CFTC، دان برکویتز (Dan Berkvitz)، کمیسر سابق CFTC و والت لوکن (Walt Lukken)، بنیانگذار اف‌آی‌ای کانکت (FIAconnect) می‌باشند.

گروال در یک تاپیک توییتری در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد)، خلاصه‌ای از آنچه که شهادت خودش بر روی آن تمرکز خواهد کرد، ارائه کرد.

گروال خاطرنشان کرد: “ما نمی‌توانیم ارزهای دیجیتال را نادیده بگیریم، در حالی که سایر بازارها از نبود ما سوءاستفاده می‌کنند و قوانین و مقرراتی را ایجاد می‌کنند که صنعت را قادر می‌سازد شکوفا شود و خطر شغلی، سرمایه‌گذاری و رهبری فناوری به خارج از کشور را به همراه داشته باشد.”

“ما برای دستیابی به وعده کامل ارزهای دیجیتال به یک کتاب قوانین واضح در ایالات متحده نیاز داریم. تا زمانی که قوانینی که واقعیت‌های این سیستم اقتصادی جدید را منعکس می‌کند، تدوین نشود، ما نمی‌توانیم پتانسیل کامل ساختن سیستم مالی خود را سریع‌تر، منصفانه‌تر و مقرون به صرفه‌تر کنیم.”

گروال همچنین حمایت خود از لایحه پیشنهادی کریپتو را آشکار خواهد کرد، که به گفته او گامی قوی رو به جلو در ارائه شفافیت نظارتی عقب افتاده است.

“در کنگره در مقابل کمیته مجلس در مورد نیاز به قوانین شفاف رمزارزی و پیش‌نویس بحث ساختار بازار دارایی دیجیتال شهادت خواهم داد.”

— پل گروال (@iampaulgrewal) 5 ژوئن 2023

پیش‌نویس بحث ساختار بازار دارایی‌های دیجیتال در 2 ژوئن (12 خرداد) منتشر شد و بخشی از فشار نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره به نام پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry) و گلن تامپسون (Glenn Thompson) برای ارائه یک چارچوب قانونی برای مقررات دارایی‌های دیجیتال با هدف ارائه وضوح، پر کردن شکاف‌های نظارتی و تقویت نوآوری است و حمایت کافی از مصرف کننده را فراهم می‌کند.

در اظهار نظر در مورد پیش‌نویس، گروال آن را به عنوان یک تلاش متفکرانه توصیف کرد که نشان دهنده گامی بزرگ رو به جلو است، زیرا او از قانون‌گذاران هر دو طرف خواست تا با یکدیگر همکاری کنند و در اسرع وقت اقدام کنند.

“در پرداختن به اختیارات CFTC و SEC، پیش‌نویس بحث بر چارچوب‌های نظارتی موجود است، در حالی که ویژگی‌ها و فرصت‌های منحصربه‌فرد دارایی‌های دیجیتال را نیز به رسمیت می‌شناسد. همچنین اختیارات و راهنمایی‌های بسیار مورد نیاز کنگره را برای اجازه دادن به سیستم مالی ما برای تکامل فراهم می‌کند.”

به نظر می‌رسد این حرکت‌ها با فشار طولانی‌مدت کوین‌بیس برای دستورالعمل‌های نظارتی دقیق‌تر برای بخش کریپتو همخوانی دارد و تنها یک روز پس از آن انجام می‌شود که صرافی رقیب بایننس با 13 اتهام از سوی SEC ایالات متحده مواجه شد.

در خلاصه شهادت، او استدلال می‌کند که دارایی‌های دیجیتال مجموعاً در هیچ یک از جعبه‌های نظارتی موجود قرار نمی‌گیرند: برخی کالا هستند، برخی اوراق بهادار و برخی به سادگی بر روی دسته‌های موجود نگه‌داشته نمی‌شوند.

گروال گفت: “«”با بیش از 20 درصد از آمریکایی‌ها که کریپتو دارند و از آن استفاده می‌کنند، ما به یک چارچوب نظارتی نیاز داریم که از مصرف‌کنندگان محافظت و امکان ادامه و رشد استفاده‌های حیاتی از این فناوری جدید را فراهم کند.”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array