به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی اینستاگرام درحال توسعه دادن قابلیتی است که کاربران بتوانند از طریق آن فالوورهای اسپم خود را شناسایی و حذف نمایند. به گفته متا این قابلیت فعلاً در مرحله آزمایشی قرار دارد و احتمالاً به‌زودی در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

پس از فعال‌سازی، اینستاگرام به‌صورت خودکار اکانت‌های مشکوک را علامت‌گذاری کرده و این اکانت‌ها تنها درصورت دریافت تأییدیه صاحبِ اکانت امکان فالو کردن او را خواهند داشت.
توسعه این قابلیت تأثیر چشمگیری در کاهش تعداد اکانت‌های جعلی غیرفعال خواهد داشت و در نتیجه لیست فالوورها پس از پاکسازی تنها حاوی افراد مورداعتماد و حقیقی خواهد بود.

از طرفی دیگر، توانایی کمپانی اینستاگرام در تشخیص و علامت‌گذاری اکانت‌های جعلی و اسپم از اکانت‌های واقعی به‌شدت زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت. تا این لحظه تواناییِ الگوریتم‌های اینستا در این زمینه تعریف چندانی نداشته است.

اینستاگرام

رهایی از شر فالوورهای اسپم در اینستاگرام!

بسیاری از کاربران امیدوار هستند که این قابلیت کاربردی و جدید در اختیار اکانت‌های پابلیک (عمومی) هم قرار بگیرد. زیرا اکانت‌های پرایوت (خصوصی) در هر صورت پروسه مشاهده و تأیید افراد برای صدور اجازه دسترسی و فالو کردن را طی می‌کنند.

به هر حال، توسعه و ارائه این قابلیت به کاربران اینستاگرام مزایای بسیار زیادی خواهد داشت. اکانت‌های اسپم و جعلی معمولاً به‌وجود آورنده مشکلات بسیاری برای افراد هستند. برای مثال، شلوغ کردن و ناامن کردن محیط فالوورها، دشوار شدن پروسه یافتن یک اکانت خاص، مزاحمت‌های سایبری و غیره.

همچنین وجود چنین اکانت‌هایی اثر بسیار بدی بر نرخ تعامل حساب‌های کاربری اینستاگرام نیز دارد. چون این اکانت‌های اسپم معمولاً با دیگران به تعامل و گفتگو نمی‌پردازند و همین باعث کاهش میزان اعتبار و مورداطمینان بودن اشخاص و در نتیجه عملکرد بسیار ضعیف در جذب کاربران جدید خواهد شد.
بنابراین، حذف چنین اکانت‌هایی از لیست فالوورها برای حفظ سلامت و اعتبار حساب کاربری اینستاگرام ضروری است.

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های در حال توسعه در اینستاگرام “Wonder Wall” نام دارد. براساس مشاهدات به‌دست آمده، دیگر زمان نمایش استوری‌ها محدود به 24 ساعت نخواهد بود و قابلیت Wonder Wall استوری‌ها را تا یک هفته نمایش خواهد داد!

منبع: MS Power User

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array