به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از مدت‌ها، توجه علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال دوباره به سمت دوج کوین معطوف شده است، زیرا جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر یک “میم پامپ” بالقوه در تاریخ 20 آوریل (31 فروردین) هستند که برای این میم کوین، روزی مهم و تاری‌ساز به‌شمار می‌رود.

یکی از تحلیلگران معروف رمزارزها با نام کالئو (CryptoKaleo@) در یک توییت جدید به دنبال کنندگان خود یادآوری کرده است که تنها یک روز دیگر تا روز تاریخی 20 آوریل باقی مانده است که احتمال آغاز یک پامپ قیمت بزرگ برای دوج کوین را بیشتر می‌کند.

روز تاریخی دوج کوین

این میم کوین محبوب با مضمون سگ از زمان پیدایش خود در سال 2013 تاکنون، با این تاریخ ارتباط نزدیکی داشته است، به‌علاوه اینکه عدد “420” یک میم محبوب در فرهنگ اینترنتی است. در سال 2021، معامله‌گران دوج کوین روز 20 آوریل را  با هدف بالا بردن قیمت این رمزارز تا مرز 1 دلار، روز دوج (Dogeday) نامیدند. یعنی در این روز، کل جامعه دوج کوین تلاش خواهند کرد تا حد امکان قیمت این رمزارز را بالا ببرند.

دوج کوین

گفتنی است که اوایل این ماه، وقتی توییتر تصمیم گرفت لوگوی مشهور پرنده آبی خود را با نماد سگ عوض کند، دوج کوین (DOGE) شکست مقاومتی بزرگی را تجربه کرد. این تغییر در ابتدا منجر به افزایش شدید علاقه کاربران و افزایش 30 درصدی ارزش این ارز دیجیتال و برای مدت کوتاهی باعث پیشی‌گرفتن آن از کاردانو در رتبه‌بندی بازار رمزارزها شد. پس از بازگشت لوگوی توییتر به همان پرنده معروف، ارزش این میم کوین تا 9 درصد کاهش یافت.

با این حال، جامعه دوج کوین امیدوار است که تاریخ 20/4 بتواند به رشد این ارز دیجیتال کمک کند تا پس از نتیجه ناامیدکننده تغییر لوگو، شتاب بیشتری در حرکات قیمت آن دیده شود. گفتنی است که پس از تغییر لوگوی توییتر، جهش چشمگیری نیز در نرخ جستجوی کلمه DOGE در گوگل مشاهده شد، اما افزایش قیمت حاصل از این تغییر، نسبت به جهش موتور سرچ گوگل چندان زیاد نبود. همین امر باعث شد برخی از ناظران بازار این سوال را مطرح کنند که آیا واقعاً تأثیر ایلان ماسک بر ارزش دوج کوین در حال کاهش است؟

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array