به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به خوبی می‌دانیم که صنعت کریپتو در اصل، بر پایه تمرکززدایی و افزایش شفافیت شکل گرفته است. با این حال، گاهی اتفاقاتی در این میان رخ می‌دهد که سیل عظیمی از گمانه‌زنی‌ها را با خود به همراه دارد. یکی از این رویدادهای بحث برانگیز، اخیراً در شرکت بزرگ ریپل، این غول بزرگ در حوزه فین‌تک با ارزش بازاری بالغ بر 10 میلیارد دلار رخ داده است.

جابه‌جایی‌های عجیب در شبکه ریپل

از دیروز، یک تراکنش به ظاهر ساده، به موضوع داغ محافل رمزارزی تبدیل شده است. کمپانی ریپل با انتقال مقدار زیادی رمزارز ریپل (XRP) به یک کیف پول مخفی حرکت بزرگی انجام داده است. بزرگی این تراکنش به بیش از 50 میلیون کوین XRP می‌رسد که در نوع خود بی‌سابقه است. در نگاه اول، ممکن است این تراکنش یک معامله ساده به نظر برسد. با این حال، در حوزه کریپتو که هر حرکت کوچک و بزرگی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد، چنین اقدامی به سرعت به یک معمای وسوسه‌انگیز برای علاقه‌مندان و متخصصان این صنعت تبدیل می‌شود.

حرکت بعدی این کیف پول، به راز عمیق پشت پرده آن افزود، چرا که این کیف پول مخفی که اکنون ۱۳۰ میلیون رمزارز ریپل (XRP) با ارزش چشمگیر ۶۵ میلیون دلار را در خود نگهداری می‌کند، نقل و انتقالات دیگری را آغاز کرد. این شرکت گنجینه خود را بین سه کیف پول مجزا تقسیم و توزیع کرد که همگی به نوعی به شرکت ریپل مربوط می‌شوند. چنین تخصیص سرمایه نظام‌یافته‌ای بسیاری از صاحب‌نظران این صنعت را به فکر فرو برده است. آیا پای تجارت داخلی در میان است یا زمینه یک نقشه استراتژیک عمیق‌تر فراهم می‌شود؟

«روز گذشته 50,000,000 واحد ریپل (XRP) با ارزش تقریبی 25,657,347 دلار از ریپل به کیف پولی ناشناس منتقل شده است.»

— (whale_alert@)، 22 سپتامبر 2023

اوایل همین هفته، سیستم‌های نظارتی وبسایت Whale Alert انتقال 120 میلیون XRP را از صرافی معروف ارزهای دیجیتال کره جنوبی، یعنی بیت‌هاب (Bithumb) شناسایی کردند. گمانه‌زنی‌های اولیه درباره این حرکت، موج گسترده‌ای از ترس را در بازار ایجاد کرد، اما بعداً مشخص شد که این حرکت عظیم در واقع یک تراکنش داخلی است که آدرس‌های بلاکچین خود صرافی بیت‌هاب (Bithumb)  را نیز شامل می‌شود.

با نگاهی دقیق‌تر به عملکرد ریپل (XRP) در هفته گذشته، شاهد افزایش اندک قیمت در حدود 2.17 درصد هستیم. روز چهارشنبه قیمت این دارایی پیش از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) بیش از 6 درصد جهش داشت ولی پس از آن، به تدریج به مرز 0.5025 دلار بازگشت. در حال حاضر، ریپل (XRP) با افت جزئی روزانه، با قیمتی در حدود 0.5118 دلار معامله می‌شود.

نمودار هفتگی ریپل
نمودار هفتگی ریپل

راز حرکات مرموز ریپل چیست؟

تصمیم ریپل برای انتقال چنین مبلغ هنگفتی به یک کیف پول ناشناس و بدون سابقه، گیج‌کننده است. با این حال، توزیع بعدی این توکن‌ها در سراسر این اکوسیستم می‌تواند سرنخ‌هایی درباره چرایی این حرکت ارائه دهد. به عقیده برخی از تحلیلگران، این توالی نقل و انتقالات می‌تواند نشان دهنده تلاش ریپل برای تقویت نقدینگی داخلی یا آماده شدن برای یک مشارکت استراتژیک جدید باشد. در عین حال، این اتفاق، نمایشی صرف از ویژگی غیرمتمرکز و شفاف بودن صنعت بلاکچین است که در آن حتی جزئیات تراکنش‌هایی با چنین مقیاسی در اختیار همه قرار دارد؛ هرچند همیشه دلیل آن قابل درک نیست، چرا که اینگونه تراکنش‌ها معمولاً جهت حرکت بازار را تعیین کرده و تاثیر ملموسی بر رمزارزها دارند.

در دنیای بزرگ ارزهای دیجیتال، حرکات قابل توجه، به ویژه آنهایی که توسط غول‌های این صنعت مانند ریپل صورت می‌گیرند، همیشه مورد توجه فعالان بازار قرار دارد. در حالی که دلیل فوری این نقل و انتقالات همچنان در هاله‌ای از ابهام است، این حادثه ماهیت جذاب دنیای رمزارزها را برجسته کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: dailycoin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array