کمتر از شش سال پیش، شرکت رسانه‌ای Vice ارزشی بیش از 5.7 میلیارد دلار داشت و احتمال ارزش اولیه سهام آن به بورس نیز دور از ذهن نبود. حالا این کمپانی رسانه‌ای پیشگام، اعلام ورشکستگی کرده است.


به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سرمایه‌گذاران این کمپانی، گروه سرمایه‌گذاری Fortress Investment Group، شرکت Soros Fund Management و همچنین Monroe Capital با خرید این کمپانی به ارزش 225 میلیون دلار موافقت کرده‌اند. این رقم تنها 4% بیشتر از ارزش این کمپانی در سال 2017 است. کمپانی Vice این حق را دارد که دارایی خود را به فردی با پیشنهاد بالاتر نیز به فروش برساند.

بروس دیکسون و هوزفا لوخانوالا، مدیرعامل‌های این کمپانی در طی برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بیان کردند: “پروسه فروش کمپانی Vice تحت نظارت دادگاه، باعث تقویت پایه‌های شرکت و بهبود جایگاه رشد بلندمدت آن خواهد شد.”
آنها ادامه دادند: “پس از اتمام پروسه فروش، ما تحت هدایت و مدیریت شخص جدیدی خواهیم بود. به مرور زیرساخت‌های مالی ساده‌سازی خواهند شد و ما بالاخره قادر خواهیم بود فارغ از فشار مشکلات و اشتباهات مدیریتی گذشته که باعث اعمال فشار روانی بسیاری شده بودند، به کار خود ادامه دهیم.”

Vice

موج تعطیلی در رسانه‌ها: BuzzFeed، MTV News و Vice

این اتفاقات ناگوار برای کمپانی Vice، منجر به تشدید وخامت اوضاع در صنعت رسانه دیجیتال شده است. تنها در ماه گذشته، رسانه خبری BuzzFeed، برنده جایزه معتبر پولیتزر نیز تحت فشار شدیدی قرار گرفت و تعطیل شد. تعطیلی BuzzFeed باعث متحمل شدن تعدیل نیروی 15% از کل نیروی کار شرکت مادر آن شده است.
همچنین رسانه خبری MTV News تعدیل نیرویی 25% در شرکت مادر خود، Paramount، را تجربه کرده و تعطیل شد. کمپانی Vice نیز اخیراً بخش تلویزیونی خود به نام Vice News Tonight را تعطیل کرده است. همچنین بخش‌های زیرمجموعه‌ای مانند Vice World News ، Vice Audio و Waypoint نیز دیگر فعالیتی نخواهند داشت.

البته تمام مشکلات مالی کمپانی Vice ناشی از بحران اقتصادی اخیر نیستند. ترکیبی از تصمیمات مدیریتی نادرست، مانند تغییر فرم تمام محتواها به محتواهای ویدیویی، یا محیط کاری کاملاً مردانه و سلطه‌جو، باعث به‌وجود آوردن چنین شرایطی و افت عملکرد و بازدهی این کمپانی شده است.


این کمپانی اشتباهات مدیریتی بسیاری مرتکب شده و همچنین گزارشاتی مبنی بر آزار و اذیت جنسی کارکنان در محل کار منتشر شده بود. بعد از علنی شدن این اتهامات، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق Vice، شِین اسمیت از سمت خود کناره‌گیری کرد. هرچند او از این مسئله که یکی از مدیران با پرداخت مبلغی یکی از کارکنان را متقاعد به شکایت از آزار جنسی در محل کار کرده بود، اظهار بی‌اطلاعی کرد. جایگزین اسمیت، نانسی دوبوک در ماه فوریه و پس از بحران‌های اقتصادی به‌وجود آمده در این کمپانی، به‌سرعت از سمت خود استعفا داد. در عین‌حال هم‌بنیان‌گذار این کمپانی، گَوین مک‌اینز، که در سال 2008 کمپانی Vice را ترک کرده بود، یک گروه راست‌گرای افراطی به نام Proud Boys را تشکیل داد.

بر اساس اسناد موجود در گزارش مالی کمپانی Vice، این شرکت حدود 834 میلیون دلار بدهی دارد. در طی پروسه فروش این کمپانی، که ممکن است چند ماه طول بکشد، این کمپانی ناچار به جذب بیش از 20 میلیون دلار از سمت سرمایه‌گذاران خود است تا بتواند در این مدت به کار خود ادامه دهد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array