به گزارش ایران دکونومی، محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هم‌زمان با روز ارتباطات که با حضور رئیس جمهور انجام شد، در اشاره به برگزاری مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که یکی از پروژه‌هایی‌که در این مراسم افتتاح شد، توسعه و ارتقاء پایداری شبکه انتقال بود.

او با اشاره به این‌که ظرفیت شبکه انتقال در ابتدای شروع کار دولت سیزدهم ۳۵.۸ ترابیت در ثانیه بود و تمام تجهیزات آن خارجی بود، افزود که در دولت سیزدهم، وزارت ارتباطات برنامه‌ریزی کرد که تا پایان سال ۱۴۰۲ یعنی مدت ۳۴ ماه ظرفیت انتقال کشور دو برابر افزایش خواهد یافت که ۷۰ درصد از این افزایش با استفاده از تجهیزات بومی باشد؛ در همین راستا برای نخستین‌بار قراردادی با ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان که بزرگ‌ترین قرارداد بومی‌سازی شرکت زیرساخت و وزارت‌خانه به حساب می‌آمد، قرار شد تا با استفاده از تجهیزات بومی، ۲۰ ترابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه انتقال کشور اضافه شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین اعلام کرد که نزدیک به ۴۰ درصد از این بومی‌سازی تحقق یافته است و در واقع ظرفیت شبکه انتقال کشور ۷.۶ ترابیت در ثانیه افزایش یافته است. این موضوع در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی وزارت ارتباطات توسط رئیس جهور افتتاح شد و در حال حاضر به‌صورت عملیاتی مورد استفاده قرار دارد.

علاوه بر آن؛ معاون وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی گفت که هم‌زمان با انعقاد قرارداد داخلی، نمایندگان شرکت‌های رقیب خارجی به‌دنبال جذب پروژه‌ها بوده و توان داخلی ایران را منکر بودند، با این وجود ما با اعتماد به توانایی نخبگان ایرانی قرارداد را منعقد کردیم که خوش‌بختانه آن شرکت داخلی نیز در این حوزه سربلند شده است.

محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز تصریح کرد که با حمایت‌هایی که از شرکت داخلی تولید کننده تجهیزات شبکه انتقال صورت گرفته و باتوجه به تجربه موفقی که در داخل ایران سپری شد، تعدادی از آن‌ها به صادر کننده تجهیزات شبکه تبدیل شده‌اند.

منبع: مهر

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array