به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آدام بک (Adam Back)، مدیر عامل بلاک استریم (Blockstream)، یکی از پیشگامان اصلی در صنعت کریپتو، با اطمینان کامل از اینکه بیت کوین قبل از رویداد هاوینگ سال 2024 به بالاترین سطح از قیمت خود یعنی بیش از 100 هزار دلار خواهد رسید، در اقدامی عجیب، یک میلیون روی این ادعای خود شرط‌بندی کرد.

در مکالمه‌ای که روز 7 آگوست (16 مرداد) در اپلیکیشن x (توییتر سابق) شکل گرفت، او با یک کاربر با نام مستعار وینکینگو  و نام کاربری (Vikingobbitcoin@) شرط بست که بیت کوین تا 31 مارس 2024 به مرز 100000 دلار می‌رسد. این درحالی است که وینکینگو معتقد است تا سال 2025 شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

گفتگوی میان آدام بک و وینکینگو
اسکرین شات از گفتگوی میان آدام بک و وینکینگو؛ منبع: X

تاریخ شرط‌بندی تقریباً یک ماه قبل از هاوینگ است که در حال حاضر برای روز 26 آوریل برنامه‌ریزی شده است، دلیل انتخاب ماه قبل، این است که آدام بک معتقد است قیمت “احتمالا” زودتر از تاریخ واقعی هاوینگ به این رکورد خواهد رسید.

شرط‌بندی روی افزایش نجومی قیمت بیت کوین در گذشته نیز با مبالغ هنگفت انجام گرفته است که ازجمله آنها می‌توان به شرط‌بندی 90 روزه روی بیت کوین 1 میلیون دلاری توسط بالاجی سرینی‌واسان (Balaji Srinivasan) در ماه مارس اشاره کرد.

آدام بک در گذشته نیز نسبت به آینده بیت کوین خوش‌بین بوده است. او در ماه فوریه (بهمن 1401) گفته بود که ارزش بیت کوین می‌تواند تا هاوینگ ششم یعنی سال 2032 به 10 میلیون دلار برسد. این بار، بک سرمایه‌هایی که به سختی به دست آورده است را برای حمایت از آخرین ادعای خود به میان گذاشته است.

البته در آخرین گفتگو میان این دو، به درخواست وینکینگو پیشنهاد 100 هزار دلاری بک، به یک میلیون ساتوشی تغییر کرد. با توجه به اینکه دارایی خالص او بین 50 تا 300 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، مبلغ این شرط برای بک رقم بسیار کوچکی خواهد بود، چرا که یک میلیون ساتوشی با قیمت فعلی بیت کوین چیزی در حدود 290 دلار است و در صورت محقق شدن پیش‌بینی او، ارزش آن حداکثر به هزار دلار خواهد رسید.

توییت دوم  آدام بک
آدام بک پیشنهاد شرط یک میلیون ساتوشی را می‌پذیرد. منبع: X

واکنش جامعه به ادعای عجیب آدام بک

سامسون موو (Samson Mow)، مدیرعامل Jan3 و یکی از طرفداران مشهور بیت کوین در پاسخ به پست اصلی آدام بک در X گفت که او نیز انتظار دارد بیت کوین «قبل از هاوینگ و نه بعد از آن»، بالاترین قیمت تمام شده خود را تجربه کند.

«من هم فکر می‌کنم رکورد تاریخی جدید بیت کوین قبل از هاوینگ اتفاق می‌افتد، نه بعد از آن.»

— سامسون مو (@Excellion) . 5 آگوست 2023

علی‌رغم کوچک بودن این شرط‌بندی، کاربران با پاسخ به این گفتگو، واکنش زیادی به آن نشان دادند که به خوبی نشان‌دهنده اعتقاد به روند صعودی رو به رشد قیمت بیت‌کوین در میان مفسران و تحلیلگران بازار در آستانه هاوینگ سال آینده است.

ناگفته نماند که چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری کاپریول (Capriole)، در مصاحبه‌ای که روز ۲۴ فوریه (5 اسفند 1401) با کوین تلگراف داشت گفته بود که هاوینگ بعدی، بیت کوین را به «سخت‌ترین دارایی در جهان» تبدیل خواهد کرد. وی پیش‌بینی کرده بود که بازار در حال حاضر در مراحل اولیه از چرخه گاوی جدیدی قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array