به گزارش ایران دکونومی، وام مسکن روستایی، از جمله وام هایی است که برای کمک به خانه دار شدن روستاییان پرداخت می‌شود. هدف پرداخت این تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی موجود در روستاها می‌باشد.

برای ثبت نام وام مسکن روستایی، متقاضی باید ابتدا در سامانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ثبت نام نماید. و سپس به یکی از شعب ۹ بانک عامل، معرفی شده از سمت بنیاد مسکن مراجعه کند.

 رئیس بنیاد مسکن گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته برخی بانک‌ها از جمله بانک مسکن و بانک ملی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را قطع کردند که خوشبختانه هفته گذشته با بانک مسکن به تفاهم رسیدیم و ضمن اینکه تسهیلات دهی بانک ملی نیز از همین هفته آغاز خواهد شد.

مبلغ وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است.

شرایط دریافت وام مسکن روستایی در سال 1403

فرد باید در شهری با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر سکونت و پروانه ساخت داشته باشد. و اینکه، متقاضی باید قدرت بازپرداخت اقساط این تسهیلات مسکن روستایی را داشته باشد و ضمن اینکه به هیچ بانکی هم بدهی نداشته باشد.

وام مسکن روستایی، افزون بر این موارد به افرادی که یک زمین در اختیار دارند یا قصد دارند منزل خود را تعمیر یا بازسازی کنند، اختصاص داده می‌شود. اگر فرد متقاضی این تسهیلات مسکن قبلا از هر یک از این تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کرده باشد، دیگر این تسهیلات روستایی ۱۴۰۳ شامل حالش نمی‌شود. 

اقساط وام مسکن روستایی چقدر است ؟

سود وام مسکن روستایی  ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن  ۲۰ ساله میباشد.اقساط این وام در هر ماه برای متقاضی نزدیک یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هزینه دارد. جمع کل اقساط به ۵۳۴ میلیون تومان می‌رسد به اضافه اینکه سود کل وام حدود ۱۸۴ میلیون تومان است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array