به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک شبکه بلاکچین جدید با هدف موسسات مالی از سوی مجموعه‌ای از شرکت‌کنندگان در حوزه مالی و فناوری، از جمله شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گلدمن ساکس در دست ساخت است.
بر اساس اعلامیه در تاریخ 9 می (19 اردیبهشت)، شبکه کانتون (Canton Network) یک شبکه بلاکچین قابل اجرا با قابلیت حفظ حریم خصوصی خواهد بود که هدف آن افرادی است که با دارایی‌های سازمانی کار می‌کنند. این امکان همگام سازی بازارهای مالی را که قبلاً جمع شده بودند را فراهم می‌کند.


این شبکه در ماه ژوئیه (تیر 1402) آزمایش قابلیت‌های خود را آغاز خواهد کرد که شامل کنترل‌های گسترده حریم خصوصی و توانایی دستیابی به مقیاس و عملکرد مورد نیاز مؤسسات مالی بزرگ است. شرکت کنندگان در این شبکه در حال حاضر شامل بی‌ان‌پی پریباس (BNP Paribas)، سی‌بی‌او‌ای گلوبال مارکتز (Cboe Global Markets)، دارایی دیجیتال (Digital Asset)، پگزوس (Paxos)، مایکروسافت (Microsoft)، گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، دیلویت (Deloitte) و دیگران هستند.
کتی کلی (Cathy Clay)، معاون اجرایی سی‌بی‌او‌ای گلوبال مارکتز یکی از شرکای این پروژه، گفت که در صورت استفاده از فناوری بلاکچین می‌تواند به طور بالقوه فرصت‌های جدیدی را در بازار ایجاد کند.
«توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی ممکن است فرصتی بی‌سابقه برای ایجاد زیرساخت‌های جدید بازار و ایجاد کارایی در تجارت محصولات در سراسر جهان باشد.»
کانتون بر پایه دمل (Daml) ساخته شده است، زبان قرارداد هوشمند دارایی دیجیتال (Digital Asset)، که یک سیستم تعاملی ایجاد می‌کند که در آن “دارایی‌ها، داده‌ها و پول نقد” می‌توانند در بین برنامه‌های کاربردی مرتبط همگام شوند.
از آنجایی که زمستان کریپتو نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری و علاقه صنعت از سوی سرمایه گذاران نهادی همچنان ادامه دارد.
در ماه مارس (اسفند 1401)، سرمایه‌گذاری کتی وود آرک (Cathie Wood’s ARK Investment) حدود 18 میلیون دلار سهام کوین بیس خرید که معادل 269928 سهم بود. مطالعه‌ای از گلدمن ساکس که در 8 می (18 اردیبهشت) منتشر شد نشان داد که 32 درصد از دفاتر خانواده در حال حاضر روی دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.
در 3 می (13 اردیبهشت)، پلتفرم توکن اوراق بهادار INX کیف پول MPC جدیدی را برای سرمایه گذاران نهادی راه اندازی کرد تا دارایی‌ها و دسترسی کارکنان به چنین دارایی‌ها را کنترل کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array