به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از بلومبرگ، جی پی مورگان، غول بانکی ایالات متحده، برنامه توکنیزه‌سازی مبتنی بر بلاکچین خود با نام شبکه وثیقه توکنیزه‌شده (TCN) را روز گذشته راه‌اندازی کرد. TCN اولین معامله خود را برای غول مدیریت دارایی بلک راک (BlackRock) انجام داده است.

شبکه وثیقه توکنیزه‌شده برنامه‌ای است که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد از دارایی‌ها به عنوان وثیقه استفاده کنند. در واقع، سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از فناوری بلاکچین، مالکیت وثیقه را بدون جابه‌جایی دارایی‌ها در دفاتر اصلی انتقال دهند.

شبکه TCN در اولین معامله وثیقه عمومی خود که بین جی پی مورگان و بلک راک انجام شد، سهام یک صندوق بازار پولی را به توکن‌های دیجیتال تبدیل کرده است که سپس به عنوان اوراقی جهت مبادله مشتقات فرابورس بین این دو شرکت، به بانک بارکلیز (Barclays) منتقل شد.

وثیقه توکنیزه شده جی پی مورگان

گفتنی است که جی پی مورگان اولین آزمایش داخلی TCN را ماه می 2022 انجام داده بود. به گفته تایرون لوبان، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال Onyx در جی پی مورگان، پلتفرم جدید TCN قفل سرمایه‌ها را باز کرده و اجازه می‌دهد از آن به عنوان وثیقه در تراکنش‌های جاری استفاده شود. این پلتفرم ایجاد، انتقال و تسویه دارایی‌های سنتی توکنیزه شده را امکان‌پذیر نموده و بر خلاف روش‌های قبلی، امکان جابه‌جایی وثیقه را به شکلی نسبتاً فوری فراهم می‌سازد.

پلتفرم بلاکچین به مشتریان این امکان را می‌دهد که از طریق یک تراکنش امن با استفاده از وثیقه توکنیزه شده به جای وابستگی به خطوط اعتباری ناامن و گران قیمت، به نقدینگی روزانه دسترسی داشته باشند.

این غول بانکی ایالات متحده که در ابتدا منتقد سرسخت دنیای غیرمتمرکز بود، اکنون و در بحبوحه تقاضای رو به رشد این صنعت نوپا، درگیر آزمایش و راه‌اندازی سرویس‌های مختلف مبتنی بر بلاکچین و رمزارزها است. این بانک در ماه ژوئن از یک راه حل مبتنی بر بلاکچین برای تسویه معاملات با بانک‌های هندی استفاده کرد. اکنون این حرکت نویدبخش استفاده روزافزون موسسات مالی بزرگ دنیا از فناوری بلاکچین و افزایش پذیرش آن خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array