به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت لایتنینگ لبز، توسعه دهنده شبکه لایتنینگ بیت کوین (Lightning Network) به تازگی از مجموعه ابزار جدید هوش مصنوعی خود برای ارسال و دریافت بیت کوین در راه‌حل لایه ۲ شبکه رونمایی کرده است.

روز 6 جولای (15 تیر)، لایتنینگ لبز ابزاری را معرفی کرد که به برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT  اُپن.اِی.آی (OpenAI) برای تعامل با شبکه بیت‌کوین و ارسال، دریافت و نگهداری این ارز دیجیتال کمک می‌کند.

این اقدام با هدف فراهم کردن امکان انجام سریع‌تر، ارزان‌تر و آسان‌تر پرداخت‌ها برای توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی صورت گرفته است و به آنها کمک می‌کند تا از این طریق از مسیرهای پرداخت سنتی و اغلب بازدارنده فاصله بگیرند و در عین حال مدل‌های “پرداخت به ازای کاربرد” را در شبکه لایتنینگ فعال کنند.

مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که بر روی دیتاست‌های بزرگ مدل‌سازی شده‌اند و به آن‌ها امکان می‌دهند علاوه بر سایر قابلیت‌ها، پاسخ‌هایی انسان‌مانند برای درخواست‌های کاربر تولید کنند.  لایتنینگ لبز در این مورد گفته است: «ما با هیجان موج جدیدی از نوآوری‌هایی که با آخرین موج مدل‌های LLM به وجود آمده است را دنبال می‌کنیم.»

«معرفی مجموعه جدیدی از ابزارها برای ساخت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی لایتنینگ و بیت‌کوین برای مخاطبان جهانی. با استفاده از استاندارد احراز هویت رابط برنامه اپلیکیشن‌( API) با پرداخت‌های LN موسوم به L402 و چارچوب ساده‌شده اپلیکیشن هوش مصنوعی langchainAI ، محصول جدید با نام AI4All عرضه کرده‌ایم.»

لایتنینگ لبز ((@lightning)؛ 6 جولای 2023
لایتنینگ لبز

لایتنینگ لبز توضیح داده است که این ابزارها بر اساس “پروتکل L402”  ساخته شده‌اند که در اصل مکانیزم احراز هویت بومی لایتنینگ به شمار می‌رود. افزون بر این، در این ابزار از Langchain استفاده شده است که یک کتابخانه‌ برای ساده‌سازی کار با برنامه‌های هوش مصنوعی است.

«با کمک ابزارهایی که امروز منتشر می‌کنیم، توسعه‌دهندگان می‌توانند زیرساخت‌های هوش مصنوعی در دسترس‌تری هم برای انسان و هم برای عوامل (agents) ایجاد کنند.»

تیم لایتنینگ لبز مشکل LLMهای فعلی را که فاقد مکانیزم‌های پرداخت مبتنی بر وب هستند را نیز تصدیق کرده است. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مجبور هستند به روش‌های پرداخت قدیمی مانند کارت‌های اعتباری و هزینه‌های اضافی که به کاربران تحمیل می‌کنند، متوسل شوند.

در این بیانیه آمده است: «طبقه جدیدی از سامانه‌هایی که به سرعت در حال رشد هستند (عوامل هوشمند LLM یاعوامل هوش مصنوع) نمی‌توانند به راحتی به سیستم‌های پرداخت فیات دسترسی پیدا کنند، زیرا در هیچ کشوری ثبت نشده‌اند».

کودی لو (Kody Low)، توسعه‌دهنده پلتفرم پرداخت اجتماعی فِدی (Fedi) ششم جولای در پادکستی تحت عنوان Stack Sats در مورد قابلیت همکاری بین هوش مصنوعی و بیت کوین (BTC) در زمینه پرداخت‌ها گفت:

«هوش مصنوعی نمونه‌ای از فناوری‌هایی است که خواهد دید در هیچ کجای دنیا، هیچ راه‌حلی بهتر از بیت کوین پیدا نخواهد کرد؛ شرکت‌های هوش مصنوعی هنوز مشکلات درآمدزایی خود را حل نکرده‌اند.»

طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی شبکه لایتنینگ یعنی 1ML، ظرفیت فعلی این شبکه معادل 5432 واحد بیت کوین (BTC) با ارزش تقریبی 163.5 میلیون دلار است. بیت کوین ویژوال (Bitcoin Visuals) نیز از کاهش تعداد کانال‌های شبکه لایتنینگ در سال گذشته از حدود 80,000 کانال جولای 2022 به حدود 70,000 کانال فعلی خبر داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array