به گزارش ایران دکونومی، حدود یکسال از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب در ایران می‌گذرد و درحالیکه رئیس مرکز پژوهش‌های فضای مجازی نیز به این وضعیت انتقاد کرده، بعد از گذشت یکسال، هنوز برای این قضیه تصمیمی اتخاذ نشده است؛ درحالیکه بسیاری از کاربران به این وضعیت اعتراض دارند و همچنان با استفاده از فیلترشکن‌ها از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند.

این عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در گفتگو با ایسنا و در پاسخ به مدت زمان فیلترینگ و پایان دادن به این محدودیت‌ها گفت: «همان دلیلی که باعث شده که محدودیت ایجاد شود، همچنان برقرار است؛ بنابراین تا زمانی که ما نبینیم که طرف مقابل به قانون جمهوری اسلامی ایران تمکین می‌کند، نمی‌توانیم اجازه کار به او دهیم.»

فیلترینگ

باقری همچنین در گفتگوی خود با ایسنا اعلام کرده است که اگر فعالیت استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتال به گونه‌ای باشد که فضای ناامن ایجاد کند، با آن‌ها برخورد خواهد شد؛ اما به هیچ عنوان از سوی دولت و مجلس و حاکمیت آزاری متوجه پلتفرم‌هایی که به صورت قانونی مشغول فعالیت هستند، نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص واگذاری مدیریت پلتفرم‌ها توضیح داد: «اولاً که این حرف را درک نمی‌کنم؛ بر اساس چه قانونی این حرف مطرح شده است؟ این موضوع از سمت کدام دستگاه حاکمیتی نظیر مراجع قضایی یا تصمیم گیری در نظام مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است؟ قطعاً مباحث مطرح شده در این زمینه، مطابق با نظر شخصی  گوینده آن بیان شده است.»

این نماینده مجلس در خصوص اتفاقات اخیر استارتاپ‌ها نیز ادامه داد: این ظلم فاحش به فعال حوزه فضای مجازی ایرانی است که او باید به قوانین تکمین کند و اگر بخواهد اندکی از این چارچوب خارج شود، قانونگذار و مجری قانون بلافاصله یقه او را می‌گیرند، اما یک مجموعه خارجی آزاد، یله و رها فعالیت کند و از هیچ قانونی نیز تمکین نکند.

وی همچنین تشریح کرد: «برطرف شدن محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به برخی شبکه‌های اجتماعی، به خود این شبکه‌ها بستگی دارد؛ هر زمان که قانون ایران را رعایت کنند، محدودیت‌ها برطرف می‌شود. خواسته ما اجرای قانون است و همانطور که نمی‌توانیم اجازه دهیم یک شهروند ایرانی قانون را زیر پا بگذارد، برای خارجی‌ها نیز همین شرایط حاکم است.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array