به گزارش ایران دکونومی و با استناد به گزارش رسمی شاپرک، شرکت «به پرداخت ملت» و «سامان» صاحب نیمی از سهم از مبالغ تراکنش‌های درگاه‌های پرداخت اینترنتی هستند. بعد از این دو سداد، پارسیان، سپهر، آپ، ایران کیش و پاسارگاد بیشترین سهم از مبلغ تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی در سال 1401 را دارند.

از بین 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، 8 مورد آنها وابسته به بانک‌های مشخصی هستند، اما 4 مورد آنها از جمله آسان پرداخت پرشین که با نام آپ نیز شناخته شده است، وابسته به بانک خاصی نیستند.

کدام درگاه پرداخت امن‌تر است؟

کلیه درگاه‌های ارائه شده توسط 12 شرکت ذکر شده امن و مورد تایید بانک مرکزی و شاپرک هستند. اسامی این 12 شرکت نیز در وب سایت رسمی شاپرک لیست شده است.

نکته مهم پایداری ابزارهای ارائه شده توسط این 12 شرکت و زیرساخت آنها است. اگر بخواهیم پایداری این 12 شرکت را برای ابزار پذیرش پرداخت درگاه پرداخت اینترنتی بررسی کنیم باید زیرساخت درگاه، کیفیت تراکنش‌ها و تجربه کاربران در استفاده از درگاه را بررسی کنیم.

درگاه بانک ملت و بانک سامان و همچنین درگاه بانک ملی به نسبت سایر درگاه‌ها بین کسب‌وکارهای اینترنتی پراستفاده‌تر هستند. اما پایداری این درگاه‌های در لحظه انجام تراکنش اهمیت دارد و حتی پایدارترین درگاه هم اگر هنگام خرید مشتری کسب و کار اینترنتی ناپایدار باشد، فروش کسب و کارها با اختلال و مشکل مواجه می‌شود.

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array