به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، رونمایی از جدیدترین آیفون 15 پرو و پرومکس حضار رویداد Wonderlust را حسابی به هیجان آورد.

آیفون پرو
رنگ‌بندی آیفون 15 پرو یادآور دعوت‌نامه رویداد Wonderlust با همین تم رنگی است

به گفته کمپانی اپل، این نسخه جدید از آیفون پرو و پرو مکس، “حرفه‌ای ترین” آیفون‌های ساخته شده توسط این کمپانی تا به امروز هستند. بدنه تیتانیومی این گوشی هوشمند نسبت به نسخه‌های قبلی خود بسیار مقاوم‌تر و محکم‌تر است.
حاشیه آیفون 15 پرو و پرو مکس، ظریف‌ترین و باریک‌ترین حاشیه طراحی شده توسط اپل می‌باشد، اما سایز صفحه نمایشگر تغییری نداشته است.

آیفون 15 پرو

همچنین درست مانند آیفون 15 استاندارد و پلاس، سری 9 ساعت‌های هوشمند Apple Watch و کیس ایرپاد پرو؛ در آیفون 15 پرو و پرو مکس نیز خبری از کابل Lightning نخواهد بود.
اپل به‌منظور هماهنگی با دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند و اطاعت از قوانین اتحادیه اروپا، پس از 11 سال استفاده از این کابل اختصاصی را متوقف کرده و کابل رایج USB تایپ C را با آن جایگزین کرده است.

استیو جابز
استیو جابز در حال معرفی دکمه Mute

همچنین همانند نسخه 15 و 15 پلاس، قابلیت جزیره پویا (Dynamic Island) با همان کاربردهای قبلی در آیفون 15 پرو و پرو مکس نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

یکی دیگر از نکات مهم سخت‌افزاری، جایگزین شدن دکمه Mute با دکمه Action است. دکمه Mute از زمان طراحی و تولید اولین گوشی آیفون (معرفی شده توسط استیو جابز در سال 2007) در این گوشی‌های هوشمند وجود داشته است.

آیفون 15
محل قرارگیری دکمه Action

اما امسال دکمه Action که برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند Apple Watch Ultra آن را دیده بودیم، جای دکمه Mute را تصاحب کرده است. کاربران می‌توانند از این دکمه کاربردی برای تعریف میانبرهای اختصاصی و دسترسی راحت‌تر به اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنند.

اپل
تراشه حرفه‌ای و سریع A17 Pro

همچنین کمپانی اپل با الگو گرفتن از کامپیوترهای Mac، تصمیم به افزودن تراشه حرفه‌ای A17 Pro به آیفون 15 پرو و پرو مکس گرفته است. این تراشه، اولین تراشه معماری ۳ نانومتری و پردازنده‌ای با عملکردی 10% سریع‌تر نسبت به گذشته محسوب می‌شود.

آیفون 15

کیفیت دوربین این دو گوشی نیز مانند آیفون 15 استاندارد و پلاس، 48 مگاپیکسل است و عملکرد ویژگی‌های آن به‌طرز قابل‌توجهی بهبود یافته است.
لنز اصلی این گوشی توانایی ارائه فاصله کانونی 24، 28 و 35 میلی‌متر را دارد. همچنین ثبت تصاویر پرتره در نور کم پیشرفت چشمگیری داشته و کنترل بیشتری هنگام فوکوس را به‌همراه دارد.

قیمت عرضه گوشی آیفون 15 پرو حدود 999 دلار و مدل پرو مکس حدود 1119 دلار خواهد بود. درست مانند دیگر نسخه‌های آیفون 15 و سری جدید ساعت‌های Apple Watch، تاریخ پیش‌فروش روز جمعه، 15 سپتامبر (24 شهریور) و تاریخ عرضه 22 سپتامبر (31 شهریور) درنظر گرفته شده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array