به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شاخص ترس و طمع بیت کوین، ابزاری که احساسات بازار را نسبت به بیت کوین اندازه‌گیری می‌کند به سطحی از ترس کاهش یافته است که از 11 مارس امسال (20 اسفند 1401)، زمانی که کوین یو‌اس‌دی سیرکل (USD Circle) برای مدت کوتاهی ارزش دلاری خود را از دست داد، شاهد آن نبودیم.

سقوط در بازار در 5 ژوئن (15 خرداد) پس از طرح شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه بایننس، بازوی عملیاتی ایالات متحده و مدیر عامل آن، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، رخ داد.

SEC در مجموع 13 اتهام علیه بورس و شرکت‌های وابسته به آن به دلیل عدم ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار و فعالیت غیرقانونی در ایالات متحده مطرح کرد.

این شاخص با جمع‌آوری ترکیبی از شاخص‌ها برای سنجش احساسات بازار کار می‌کند. این معیارها، از جمله نوسان قیمت، حرکت، حجم معاملات، با داده‌های رسانه‌های اجتماعی و روندهای گوگل را ترکیب می‌کند تا تصویری کلی از احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به بیت‌کوین و بازار کریپتو ایجاد کند.

بیشتر احساسات منفی ناشی از سقوط سریع ارزش ارزهای دیجیتال پس از آخرین اقدام SEC علیه بایننس است. بر اساس داده‌های کوین تلگراف پرایس ایندکس (Cointelegraph Price Index)، دارایی‌های رمزارزی بلو چیپ (Bluechip) مانند بیت کوین و اتر به ترتیب 4.1 درصد و 3.1 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش یافته‌اند.

آلتکوین‌های بزرگتر نیز کاهش یافتند. کاردانو (Cardano) در 24 ساعت گذشته 6.4 درصد کاهش داشت، در حالی که سولانا 7.4 درصد افت را تجربه کرد.

معامله‌گران با موقعیت‌های باز در بازارهای مشتقات کریپتو نیز متحمل عواقب آن شدند، به طوری که از زمان اعلام این شکایت، بیش از 280 میلیون دلار لیکوییدیشن رخ داده است.

تعجب آور نیست که معامله‌گران با موقعیت‌های باز لانگ (long) اهرمی روی افزایش قیمت دارایی‌های کریپتو بیشترین ضربه را خوردند و 261.75 میلیون دلار (92 درصد) از کل لیکویید شدن‌ها را به خود اختصاص دادند. در همین حال، معامله‌گران کوتاه مدت 20.7 میلیون دلار لیکویید شدن‌ را تجربه کردند. دو دارایی دیجیتال برتر مسئول حدود 43 درصد از این ضررها بودند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array