به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سیگنچر بانک (Signature Bank) شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی مستقر در نیویورک، یکی دیگر از بانک‌های دوستدار ارزهای رمزپایه است که به طور رسمی تعطیل شده و تحت کنترل اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) درآمده است.

این خبر روز 12 مارس (21 اسفند) توسط آدرین هریس (Adrienne Harris) سرپرست اداره خدمات مالی نیویورک طی بیانیه‌ای منتشر شد. این رگولاتور بر اساس بند 606 قانون بانکداری نیویورک، اداره سیگنچر بانک (Signature Bank) را در اختیار گرفت و شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده را برای رسیدگی به فرآیند خدمات بیمه آن منصوب کرد.

دلیل تعطیلی سیگنچر بانک چیست؟

فدرال رزرو همان روز با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که تصمیم برای تعطیل کردن این بانک، با همراهی شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) و با هدف محافظت از اقتصاد ایالات متحده و تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی گرفته شده است.

توییت سیگنچر

یکی از اعضای ارشد خزانه‌داری ایالات متحده به مطبوعات گفته است که اقدامات امروز اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) و فدرال رزرو برای محدود کردن خروج سپرده‌گذاران و جلوگیری از بروز بحران‌های بانکداری بیشتر در این کشور طراحی شده است:

«اقداماتی که ما امروز انجام دادیم به منظور محدود کردن پیامدهای خروج سپرده‌گذاران از سیلیکون ولی و سیگنچر و کاهش هرگونه اثر سرریز (spillover effect) طراحی شده است.»

این مقام مسئول در خزانه‌داری آمریکا گفت:

«این شرکت‌ها طرح نجات مالی دریافت نمی‌کنند. از سپرده‌گذاران حمایت می‌شود. توانایی پرداخت حقوق و دستمزدها امور واقعاً مهمی هستند.»

فدرال رزرو نیز خاطرنشان کرده است که جلوی تمام سپرده‌گذاران سیگنچر بانک (Signature Bank) را می‌گیرد:

«همه سپرده‌گذاران این مؤسسه وجوه خود را کامل دریافت می‌کنند. همانند تصمیم انحلال بانک سیلیکون ولی، این بار هم هیچ ضرری متوجه مالیات‌دهندگان نخواهد بود.»

این بیانیه می‌افزاید: «این اقدام تضمین خواهد کرد که سیستم بانکی ایالات متحده به ایفای نقش حیاتی خود در حفاظت از سپرده‌ها و فراهم کردن امکان دسترسی به اعتبار برای خانوارها و کسب و کارها به شیوه‌ای که بتواند منجر به رشد اقتصادی قدرتمند و پایدار شود، ادامه خواهد داد».

بر اساس این بیانیه، سهامداران و شماری از دارندگان وام‌های بدون وثیقه حمایت نخواهند شد. مدیریت ارشد بانک نیز برکنار شده است.

گفتنی است که سیگنچر بانک تا روز 31 دسامبر (10 دی) حدود 88.6 میلیارد دلار سپرده در اختیار داشت و عده‌ای از فعالان بازار آن را به عنوان یکی از بانک‌های دوستدار رمزارزها در ایالات متحده می‌شناختند. بانک سیلورگیت (Silvergate)، دیگر بانک برجسته دوستدار رمزارزها، هفته گذشته اعلام کرد که “با توجه به تحولات اخیر صنعت و فشارهای نظارتی” تعطیل شده و به طور داوطلبانه منحل می‌گردد.

به گفته برخی از تحلیلگران، سیگنچر بانک (Signature Bank) توانسته بود طوفان ناشی از سقوط صرافی اف تی ایکس (FTX) را پشت سر بگذارد، چرا که سپرده‌گذاری‌های آن بسیار متنوع‌تر از بانک‌هایی مانند سیلورگیت (Silvergate) بوده و تنها 25 درصد از سپرده‌های آن را رمزارزها تشکیل می‌دهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array