به گزارش ایران دکونومی، کارخانه نوآوری آزادی، شعبه پارک فناوری پردیس که مسئولان لقب سیلیکون ولی ایران را به آن داده‌اند، در غرب تهران، نزدیک به فرودگاه مهرآباد و در ملکی ۱۸ هزارمتری واقع است. این محل استیجاری است و شرکت صنعتی آما که مالک این مجموعه است، خبر از برگزاری مزایده‌ای برای فروش این ملک داده است.

بر طبق این اطلاعات که در سامانه کدال منتشر شده است، آما تصمیم دارد، عرصه و اعیان و تاسیسات کارخانه قبلی خود که به نام «آما یک» شهرت داشته است، از طریق مزایده‌ای عمومی و به صورت نقد به فروش برساند. بر اساس اطلاعات کدال، تاریخ این مزایده نیز ۱۶ آبان ماه امسال عنوان شده است.

کارخانه نوآوری آزادی، سیلیکون ولی ایران

‏این ملک یا همان شعبه سیلیکون ولی ایران، قرارداد اجاره خود را با شرکت سرآوا از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا آخر سال ۱۳۹۹ بسته بود که بنابر شرایط تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شد. اواخر سال گذشته، گزارشی مبنی بر اتمام قرارداد و بلاتکلیفی ساکنین استارتاپی کارخانه منتشر شد، اما پس از آن مسئولین سیلیکون ولی ایران اعلام کردند که قرارداد یک سال دیگر تمدید شده و پس از اتمام مجدد نیز وارد مذاکره با مالکین خواهند شد.

شعبه سیلیکون ولی ایران، مساحت ۱۸۵۰۰ متر مربعی دارد و ۱۰ سوله در آن مستقر است که به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک و دو فضای کار اشتراکی اختصاص دارد. آنطور که در معرفی این فضا عنوان شده هدف از ایجاد این فضا، تقویت و توسعه تکنولوژی بازار و بهره‌گیری از توانمندی‌های جوانان ایرانی کوشا و خلاق است.

دیجی‌کالا نکست، پلنت، علی بابا، هونام فارمد، شتاب‌دهنده کارا، وی‌کست، كارگاه نوآوری هفت و هشت، فضای کار اشتراکی زاویه و… از مجموعه‌های مستقر در این کارخانه هستند.

با این وجود، خبر مزایده برای فروش نقد کارخانه منتشر شده و مشخص نیست چه بر سر ساکنین آن و جامعه استارتاپی خواهد آمد و با این حساب، شاید شعبه سیلیکون ولی ایران پس از به فروش رسیدن تعطیل شود!

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array